Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

onsdag 7 januari 2015

Smålandsposten stoppar mina blogginlägg 43-åringen kan stämma dem för förtal?











Magnus Karlsson, Smålandsposten
chefredaktör och ansvarig utgivare

Smålandsposten tog igår bort mitt blogginlägg om den 43-årige mannen därför jag hade identifierat honom med både namn och bild. Givetvis skulle inte de övriga blogginläggen till deras andra artiklar inte tas bort där jag ej lagt ut detta.

Och det höll också Smålandsposten med att det var bara detta specifika blogginlägg som skulle bort,och efter ett telefonsamtal idag till Smålandsposten så rättade man till detta.

Men inte varade det länge för man tog bort flera av mina inlägg igen. Ringde upp dem och då fick man inte tydligen kalla en människa psyksjuk om det inte var bevisat och dessutom antyddes det likaså i rubriken till mitt blogginlägg. Men hallå! kommer han att stämma Smålandsposten eller vad?

I nuläget så vet jag inte vad man får ha för spekulationer om det inträffade för att Smålandsposten ska våga publicera ett blogginlägg och de har nu helt spärrat min möjlighet att blogga gentemot deras artiklar.

Tycker att tidningarna ska vara väldigt tacksamma till oss läsare som ibland kan gräva mycket djupare än deras reportrar kan göra.  Visst så ska man tipsa tidningarna om saker men tycker även man ska ha en bra tydlig dialog mellan läsare/bloggare och redaktion som i mitt fall inte det har varit alls.Utan det är toppstyrt från tidningen att ta bort "opassande" blogginlägg precis när man vill.

Personligen så tycker jag att dessa skojare och i synnerhet denna 43-åring som förstörde glädjen och förhoppningen för många människor om ett arbete, ska synas i rampljuset ordentligt. Och jag tror även att alla dessa drabbade människor av 43-åringen håller med mig på den punkten.

Dessutom kan spridningen av mannens identitet på bild leda till att mannen åker fast snabbare och jag tror även att polisen och många andra delar min uppfattning om att tips från allmänheten är mycket tacksamt.

Dessutom så slängde "Jens" på luren i örat på mig och lät mig inte prata till punkt.(Jens jobbar på Smålandsposten och ska inte förväxlas med någon annan)

Här är mitt inlägg som ogillades av smålandsposten:

http://gessleman.blogspot.se/2015/01/ett-solklart-fall-for-efterlyst-eller.html

(Jag suddade ögon,näsa,mun men lät han behålla sin Hello Kitty mössa dock)

Inga kommentarer: