Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

tisdag 6 januari 2015

Mina varningsklockor hade övergått i flyglarm

















Att människor säger upp sig från fasta arbeten är ju helt sjukt och bisarrt i min värld utan att man först gör en ordentlig grundlig koll på sin eventuella blivande arbetsgivare.

Med en arbetsgivare som på anställningsavtalet stavar och formulerar som en kråka och vid punkten kollektivavtal skriver metalltransport på samma rad istället för avskilja de två fackförbunden samt stavar ordet metall med 2 st "t" får mig redan där att undra om ett barn varit framme med pennan.

Och när rutorna för provanställning och tillsvidareanställning som anställningsform är ikryssade samtidigt får iallafall mina varningsklockor att ljuda som "hesa Fredrik"

Den stora skillnaden mellan en tillsvidareanställning (fast anställning) och en provanställning är anställningsskyddet. För att avsluta en tillsvidareanställning måste arbetsgivaren ha en saklig grund vilket inte behövs för att avsluta en provanställning.

Man ska absolut ALDRIG tok-kryssa i båda rutorna som den 43-årige muppen gjorde på anställningsavtalet här ovan. Det skulle alltså innebära i praktiken att personerna skulle vara fast anställda och provanställda samtidigt. Doh!  Detta idiotiska skulle jag iallafall ha ifrågasatt direkt på plats.

Läs mer här:
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/sade-upp-sig-for-att-borja-pa-jusab(4591524).gm

Smålandsposten stoppar mina blogginlägg 
43-åringen kan stämma dem för förtal?

Läs här:  http://gessleman.blogspot.se/2015/01/smalandsposten-stoppar-mina-blogginlagg.htm

Inga kommentarer: