Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

tisdag 6 januari 2015

Arbetsförmedlingen ovetande om 43-åringens affärer?

















Peter Andersson 

Min teori att arbetsförmedlingen skulle kanske vara inblandade grusade sig tydligen, då jag skrev igår att arbetsförmedlingen inte ville säga om de hade betalat ut något stöd till arbetsgivaren med hänvisning till sekretessen. Då deras presschef uttryckte sig följande:

Det måste vara arbetsgivaren som bryter sekretessen. Skulle det vara så, och då talar vi rent hypotetiskt, att vi har haft kontakt med företaget och betalat ut arbetsgivarstöd eller liknande och det inte stämmer, då kan det bli aktuellt med en polisanmälan.

Först då så blir det offentliga uppgifter menade Patrik Svensson, presschef på Arbetsförmedlingen som inte kunde säga alls om de varit i kontakt med företaget.

Jag tror knappast att 43-åringen träder fram frivilligt. Det tycks som om bedragare och skojare kan blåsa arbetsförmedlingen ganska rejält och vinna en hel del tid p.g.a regelverket. Men nu tar deras chef  Peter Andersson bort sekretessbladet från munnen iallafall.

Men senare framkommer det dock att 56- årige Danny tipsades om Jusab av ledningen för en kommunal tvåveckorskurs som arbetsförmedlingen rekommenderat.

Läs här:
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/56-arige-danny-forst-anstalld---tipsades-pa-kommunal-kurs(4593781).gm


Läs mer här :
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/okant-foretag-for-arbetsformedlingen(4591109).gm

Läs även  "Mina varningsklockor hade övergått i flyglarm"
http://gessleman.blogspot.se/2015/01/mina-varningsklockor-hade-overgatt-i.html

Läs också - Smålandsposten stoppar mina blogginlägg 
43-åringen kan stämma dem för förtal?
http://gessleman.blogspot.se/2015/01/smalandsposten-stoppar-mina-blogginlagg.html

Inga kommentarer: