Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

måndag 21 mars 2011

Apotek Hjärtat - Apoteket utan Hjärna


utan medicin och sen feldoserad

Min flickväns recept hittade de inte förän efter tre dagar och 2 veckor senare blev min medicin feldoserad. Detta har nu resulterat i en s.k "Frozen Shoulder" som jag kanske måste operera p.g.a den är så pass stel. En Ultraljud/magnetröntgen får utvisa detta. Har fått en remiss och tid till Mölndals sjukhus i morrn. I mitt fall har iallafall remisshanteringen skötts snabbt av detta sjukhus. Men tycker det är för jävligt att andra ska behöva vänta i 2 år som mår mycket värre. Det är skandal av sjukvårdssystemet.

Åt enligt förpackningen 1 tablett om dagen i ca 2 månaders tid och tyckte det var konstigt att värken och inflammationen aldrig släppte. Vid ett besök på Mölndals sjukhus fick jag reda på att man skulle ta 3 tabletter om dagen och trodde att min läkare hade skrivit fel, som så inte var fallet utan det var apoteket som hade satt fel dos på förpackningen.

Hade jag fått rätt dos av Apotek Hjärtat av den anti-inflammatoriska medicinen från början hade jag undvikit denna långvariga inflammation och starka smärta som gjorde att min axel till slut stelnade. Har ca 50% rörelseförmåga just nu och behöver ha hjälp med påklädning b.la. Vi har båda anmält detta till socialstyrelsen och läkemedelsverket.

Se --> http://www.metro.se/nyheter/utan-medicin-sedan-fel-dos/EVHkcu!dz86laqSeVViY/


Inga kommentarer: