Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

söndag 18 november 2012

Var finns dialogen egentligen GP - I googleträffarna?







Sebastian Jansson journalistik igen?

En del nyhetstidningar värderar nyheter efter den personen som kom med dem och inte själva nyhetsvärdet i sig självt. För jag ser tydliga tendenser att man har ett ganska otacksamt sätt att visa de läsare som bara försöker hjälpa till med sina tips och inlägg. 

Man får antagligen ge ett anonymt tips eller fingerat namn till GP i fortsättningen eller strunta i att vara en aktiv tipsare och ge andra tidningar 1:a tjing.

Man ska vara lagom i detta Sverige och inte sticka ut för mycket för då blir det hellre nyhetstorka än publicering av en intressant nyhet har jag märkt många gånger. 

Det finns uppenbarligen fler personer än en viss Sebastian Jansson som väljer bort mig p.g.a alla googleträffar.

Se här : http://gessleman.blogspot.se/2012/10/blev-krankt-av-sebastian-jansson-pa-gp.html

http://www.gp.se/kulturnoje/1.1131877--vill-aldrig-sluta-blogga-

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/lasardialog/1.1131973-gp-vill-ha-annu-mer-dialog-med-lasarna


Lääven : http://gessleman.blogspot.se/2012/11/darfor-skrev-inte-gp-mer-om-mediamarkts.html

6 kommentarer:

Ingemar sa...

Kan du utveckla ditt påstående

Gessleman sa...

Då GP skrev om Mediamarkt och dessa Ipad2 så bloggade jag endast om artikeln då jag varit där. Jag hade alltså inte tipsat GP om detta.

Jag tipsade GP däremot då Mediamarkt kontaktade mig via en kommentar på min blogg och tyckt det kändes märkligt att MM inte gick ut till ALLA sina kunder massmedialt eller via hemsidan om att alla ska "bli nöjda kunder" på samma sätt som till mig.

GP sade att detta var mycket intressant och bad mig vänta till denna person på Mediamarkt kontaktade mig och höra av mig då till dem, varvid jag gjorde.

Då fick jag besked om att de skulle höra av sig "om" det blev aktuellt och fick direkt känslan att de skulle strunta i denna mycket relevanta nyhet till deras förra artikel.

Det skulle vara intressant att höra deras förklaring varför de inte valde att publicera upp denna logiskt uppföljande artikel.

Då det knappast var en dålig nyhet.
Inte heller fanns där ett "nyhets stim" som gjorde att detta uteblev.

Sven sa...

Ja vad säger man.. otacksamhet kanske eller en märklig journalistisk attityd. noterade att artikeln hamnade i GT iaf.

/Sven

Gessleman sa...

Sebastian Jansson journalistik i ett nötskal till motsatsen bevisats.

Gessleman sa...

Att notera i sammanhanget är att den person som jag hade kontakt med är just Evalis Björk GPs nya dialogredaktör som tog hand om denna "intressanta nyhet" om Mediamarkt som jag tisade om.

Claes sa...

Jag tror mer på reklambladsteorin i papperstidningen Gessleman