Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

söndag 23 januari 2011

Stenkorkat av Allmännyttan och Origo Express


Bostadsbolag som köper prydnadstenar för att markera sitt revir och status känns ju inte som en klok investering för att stärka sitt rykte då dessa summor uppgick till miljoner som kunde
gått till nyttigare projekt istället för att ställa ut dessa stora gravstens symboler lite varstans. Naturligtvis borde sådana här "sten(dumma) investeringar" gått i graven redan på planeringsstadiet.

Ja det finns skumma bolag överallt på marknaden och det har jag blivigt varse om då jag skulle kontakta produktionsbolagets ägare som hade gjort Roxettevideon jag var med i. När jag ringde till numret som skulle gå till Origo Express ägare Carl Magnus Öhnedal, så kom jag till en privatperson som inte hade med bolaget att göra ett dugg.

Det var många som hade ringt och sökt Magnus sade damen som svarade. Ännu märkligare var hennes för och efternamn som fick mig att verkligen klia mig i huvudet om det egentligen stämde överhuvudtaget eller om detta var ett enda stort aprilskämt mitt i Januari. Damen i fråga hette nämligen Maila Orädd.

Ringde även till Alexander Öhnedal som är son till Magnus och även delägare i Origo Express som inte visste mycket men hänvisade till sin far ang Roxettevideon och Rebecca Jerndahl Tepavacs inblandning. Påpekade detta med denna "dams" inblandning på Eniro som han själv tyckte var mycket märkligt och skulle även kontakta sin far ang detta. Senare vid en ny kontroll på Eniro så hade denna "Maila Orädds namn" bytts till "Origo Express namn" dock med samma nummer och med samma "intet vetande dam i luren" Snacka om Målvakt.

För varför byter Magnus annars ut 08-numret med hennes namn till sitt eget bolags namn, men behåller telnumret som fortfarande går till denna inget vetande dam ang detta när man ringer? Med denna gratispuck kommer jag att spela ända in i målet, om inte Magnus Öhnedal ger mig och flera en otrolig bra förklaring hur det ligger till. Tyvärr så har jag inte lyckat nå Magnus Öhnedal för en kommentar om dessa allt mer nu märkligare turer med detta bolags inblandning.

Tråkigast är det förståss för Rebecca Jerndahl Tepavac som var inblandad i denna Roxettevideo som efter en del grävande av mig och andra visar sig vara riktigt oseriösa och ljusskygga skojare bakom detta bolag Origo Express. Om Rebecca visste om något från början får vi väl se.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.535106-bostadsbolaget-kopte-sten-for-miljoner
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.535183-lasarna-rasar-mot-stenarna

Inga kommentarer: