Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

fredag 22 juli 2011

Åt upp mat - Fick dessert


En mätt och belåten Gessleman

Jag vet inte vem jag ska tycka har rätt i detta sammanhang. Kockstudenten som inte orkade äta upp maten men som orkade deserten, eller restaurangchefen som vägrade servera den. Jag har iallafall lärt mig hemma av mina föräldrar att det blir ingen efterrätt förrän man ätit upp maten och jag är nog inne lite på restaurangchefens tankebana ändå. Kanske dock i överkant att slänga ut sällskapet. Men o andra sidan vet jag inte hur diskussionen urartade inne på restaurangen.

Tror att den blivande kockstudenten skulle tänkt detsamma om han stog för serveringen. Jag tok-vräker inte i mig av en buffé bara för man får ta hur mycket som helst. Ta mindre portioner och njuuut av maten (och sen deserten)

Frågan kvarstår dock om det finns något meddelande om att deserten bara ingår om maten äts upp som bör isåfall stå mycket tydligt för gästerna vad som gäller för att undvika missförstånd som i detta fallet. Själv har jag varit där tidigare och ätit upp och det har inte vållat mig några problem än så länge.

Tummen upp gäller för mitt enskilda besök, och jag tycker att båda parter har gjort fel på sätt och vis. Är ingen domare i detta matkrig, men det blev nog ingen vinnare heller.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.680829-slangde-mat-nekades-dessert

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.681648--det-ar-folksjalen-som-reagerar-

Inga kommentarer: