Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

fredag 28 oktober 2016

Dahls bageri - Gör det själv tårtan

















"Det ska ni göra själva annars så glider den" "Det var nog liten för liten tårta för den stora texten" "Ta lite sylt"

Dessa kommentarer möttes jag av när jag skulle hämta ut min tårta i Dahls Bageributik på Frölunda torg 
och fick namndelen i en plastlåda brevid.

Så här jävla oproffsigt får man en namntårta gjord. Kanske inte det stället som man gärna beställer en tårta igen! 

Min sambos pappa har jobbat som konditor i 55 år och hade aldrig sett en sån jävla pinsam tårta.










Har man inte bättre fantasi än så här att göra en tårta så bör konditorn på Dahls i Göteborg se sig om efter ett annat yrke. 

Tårtan bakas alltså inte på Dahls vid Frölunda Torg där jag hämtade den. Det visuella intrycket är ju halva tårtan även om den nu skall smaka gott med. 

En grovt överdimensionerad namntext som man kunde gjort mindre. eller ha spritsat/skrivit namnet ihop med krusidullerna som redan fanns där. Ja det finns hur många anledningar som helst att INTE lämna ut en sån här tårta till en kund.


JÄVLA AMATÖRER!


Se Youtubeklipp :

https://www.youtube.com/watch?v=IDyQJ6WZKec 

och 

https://www.youtube.com/watch?v=EgLTOkebg2w

Inga kommentarer: