Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

måndag 15 maj 2017

Mobilarena - Varning!














Det kom ett brev neddimpande i brevlådan från UC idag där det stod att det gjorts en kreditupplysning i min sambos namn av Hi3g Access Ab (d.v.s mobiloperatören 3) Varken jag eller min sambo har inte haft något med 3 att göra.

Enligt 3 skulle detta ha gjorts från företaget Mobilarena den 8/5 fast min sambo jobbade hela den dagen och har aldrig heller varit i kontakt med någon försäljare/person denna dag. Därför måste då denna säljare på Mobilarena olovligen och utan min sambos medgivande eller vetskap gjort en kreditupplysning med hjälp av hennes personnummer.

3 beklagade detta och skulle omgående kontakta UC så att denna kreditupplysning skulle tas bort från UC's register. Jag frågade dem vem som bär ansvaret juridiskt för det inträffade då vi ville anmäla att denna säljare från Mobilarena hade använt min sambos personnummer olovligen och utan hennes tillstånd/medgivande.

3 hävdade att detta var Mobilarenas ansvar trots att det var 3 som hade anlitat dem att sälja deras tjänster/produkter. Så logiskt borde ju det vara 3 som åker dit på detta i slutändan. Ska iaf ringa Mobilarena i morgon och höra deras förklaring. Oavsett svaret så kommer detta att bli anmält för konsumentverket.

Inga kommentarer: