Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

tisdag 5 april 2016

Filmade den farliga leken - Blev sedan attackerad




















Koppelåkandet har eskalerat oroväckande den senaste tiden och allt fler börjar haka på den livsfarliga leken utanför spårvagnarna. Detta minns jag väldigt tydligt 2011 då jag var på en av vagnarna och såg några killar göra det. 

Jag filmade detta och konfronterade sedan killarna men det skulle jag aldrig ha gjort för då blev de riktigt hotfulla och började attackera mig. Läs mer om detta och se filmen HÄR (Peter Delgado är killen i den gråa munkjackan)

Då GP för ett tag sen tog upp detta i sin tidning och på nätet samt på deras FB-sida ville jag dela med mig om mina upplevelser tidigare. Någon vecka efteråt trädde Peter Delgado fram som var en av de som höll på med detta och varnade andra för att göra detta. 

Skrev några inlägg i samband med denna artikel men de plockades sedan bort fast jag inte kommenterat i några rasistiska termer alls utan mer att jag menade att tidsaspekten stämde inte alls överens såsom jag upplevt detta.

Peter var bara 12 år 2011 och han började inte 2013 som det står i artikeln dessutom hade han då sin 8-årige lillebror med sig på sina äventyr.

GP har alltså nu raderat mina inlägg på sin FB-sida om artikeln och även länken till artikeln och lagt upp artikeln på en annan länk. Ingen smutskastning då Peter Delgado har enkelt kunnat bemöta mina kommentarer på GPs FB-sida.

Har aldrig sagt något rasistiskt om Peter och diskuterat bara såsom jag uppfattat detta. Peter och hans vänner har gett mig fuckfingrar och skällsord då jag försökt prata med dem under de senaste åren. 


De har även gett mig gester och hot som "pistolfinger mot huvudet" Helt plötsligt vill Peter bara väl genom sin artikel i GP. Ursäkta om jag inte köper detta helt och hållet. Skitbra att Peter skärpt till sig, absolut och att vara efterklok ger pluspoäng. 

Men samtidigt har jag svårt att tro att Peter verkligen har ångrat sig då han iaf de senaste åren inte visat mig någon vilja att göra detta. Så att han blivigt eftertänksam sedan han åkt fast 2013 är inte nog riktigt sant då jag fått helt andra signaler och tecken efter 2013. 

Hade han verkligen varit det eller hade kontaktat/bemött mig på ett positivt sätt så hade jag naturligtvis raderat filmen på Youtube för länge länge sen. Som har nu fått ligga kvar som ett obehagligt exempel på hur illa det kan gå om man bara vill tala folk till rätta.



Läs artikeln i GP HÄR

Läs mer på min FB-sida HÄR

Läs mer på GP's FB-sida HÄR

Inga kommentarer: