Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

lördag 23 maj 2015

Måns Zelmerlöw, Hero - Corona, Rhythm of the night













Måns Zelmerlöws Hero är grymt influerad av Coronas Rhythm of the night från 90-talet. Lyssna på båda refrängerna och hör likheterna. Det var det första jag tänkte på när jag hörde Måns låt spelades att den hade tydliga influenser från Coronas," Rhythm of the night" i delen av refrängen.

Och det är just refrängen som brukar sätta sig och som man minns i en låt och om det var ett medvetet eller omedvetet musikaliskt val att "likna" deras hitlåts-refräng från 90-talet för att vinna Eurovision song contest 2015 återstår att se.

Måns låt :  HÄR

Coronas låt : HÄR

Uppdaterat 24/5 kl 01:15

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA 
VI 
VAAAAAAAAAAAAAAANNNN!!!

Tiggeriskämtet med röstfiskeri av Edvard af Sillén hade tydliga politiska influenser likaså, som kändes bara mer pinsamt malplacerat att blanda in politiska budskap i musiken.

Nu är det heller inte Måns personligen som bär ansvaret om en låt är mer eller mindre lik en annan. Det är ju låtskrivarna som bär ansvaret och skulden helt över detta isåfall. Måns framför ju bara sjäva låten och har inget med låtens tillkomst att göra ett endaste dugg.

Jag skrev de 2 första styckerna av detta inlägg INNAN röstningen i TV och vad var det jag förutspådde.. Kan det möjligtvis bero på slumpen eller mitt känsliga musiköra?


STORT GRATTIS MÅNS HURSOMHELST! 


P.s Jag hoppas att Aftonbladets reporter Torbjörn Ek har återhäntat sig av sprutet från Måns skumpa i ögat och får annars ta en Ipren innan smärtan blir alltför dramatisk.

Ja, är det inte Ek's skårrande röst man hör i en av Ipren-reklamfilmerna?

Se segerintervjuen : http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/78655

Se Ipren-videon : HÄR

Inga kommentarer: