Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

lördag 10 december 2011

Eldklotter - Kärlekens Grafitti



"Under de dystra månaderna gnistrade mitt liv till bara när jag älskade med dig. Som eldflugan tänds och slocknar, tänds och slocknar. Glimtvis kan man följa dess väg i nattmörkret mellan olivträden.

Under de dystra månaderna satt själen hopsjunken och livlös, men kroppen gick raka vägen till dig. Natthimlen råmade. Vi tjuvmjölkade kosmos och överlevde.”

Tomas Tranströmer


Jag gillar själv poesi men är långt ifrån Tranströmers klass.


"När tenorsaxar dundrar i motljus bland fragment av längtan.
Ensam och stark som en vindpinad trädstam, sluter sig lugnet.

Dagarna dunkar i takt med mitt hjärta.
Som timmarna, likt blodet passerar genom evighetens kretslopp.

Soldränkta moln pulserar i skyn, glittrar av himlens blå kärlek.
Jag läser min GP och vandrar lyckligt hem"

Michael Garderud

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.796886-transtromer-i-centrum-pa-nobelfesten

Inga kommentarer: