Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

söndag 17 juli 2011

Blev snuvad med upplåsningen av Telesnor



Skulle låsa upp en mobil idag och den var bunden till Telenors nät. Eftersom det var en söndag och inga andra upplåsningsställen var öppna så ringde jag Telenors kundtjänst och frågade. Antagligen kunde jag beställa en kod via dem och få hemskickad eller så kunde jag gå in i en butik så skulle de hjälpa mig där med upplåsningen. Jag valde förstås det andra alternativet då jag ville rimligtvis ha min telefon upplåst samma dag.

När jag kom ner till butiken i Frölunda torg så fick jag vänta dryga halvtimmen på min tur. Jag hade först försäkrat mig om med en av säljarna om de låste upp mobiltelefoner och fick då besked att jag skulle vända mig till kundtjänsten om detta. Varvid jag påpekade surt att de sa att jag kunde gå in i en butik och göra det. Och säljaren sa att jag fick vänta tills han var klar med sin kund, sen skulle han hjälpa mig med att låsa upp min telefon.

Olyckligvis när det äntligen var min tur så fick jag en annan säljare som sa att jag måste ringa kundtjänst. Men jag hänvisade då till att deras kundtjänst bett mig gå till butiken och även hans kollega i butiken hade lovat att hjälpa mig att låsa upp mobilen. Varvid han gick och frågade denne om detta. Säljaren svarade då att han endast sagt att han skulle hjälp mig efter sin kund rent generellt men inte med att låsa upp min telefon. Men va fan, jävla amatörer sa jag högt och gick.

Ringde sen upp mycket förbannad Telenors kundtjänst när jag kom hem och förklarade det hela. Och kundtjänstdamen menade då att de aldrig låser upp mobiler i butikerna varvid jag sade att telefonisten för en timme sen klargjorde detta MYCKET TYDLIGT för mig att jag kunde detta.Varvid den nuvarande telefonisten menade att det var helt fel information av denne och de beklagade det inträffade.

Vad i h-vete har de för oprofessionella människor i kundtjänsten och butikerna egentligen? Det är fan tur att jag har HALEBOP som min operatör och inte amatörmässiga Telesnor.

Inga kommentarer: