Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

onsdag 5 januari 2011

Vid Stillastående info av Västtrafik - Ring 112


Att tåg och spårvagnar som är på väg någonstans kan bli insnöade och försenade är ju rätt så vanligt i dessa tider med Västtrafiks nuvarande status. Men när folk börjar bli INLÅSTA på STILLASTÅENDE felskyltade tåg och behöver ringa ett larmnummer för att komma ut, så känns läget rätt så allvarligt att de inte har större koll än att informera resenärerna i GOD TID om ett eventuellt tågbyte skulle föreligga. Och även naturligtvis kontrollera om det är några kvar i vagnarna innan de låses.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.524018-resenarer-inlasta-pa-pendeltaget

7 kommentarer:

Anonym sa...

Varför ringa 112? Tåget är ju full med information från Västtrafik, om biljettkostnader och dylikt. Någonstans borde det ju finnas ett nummer man kan ringa?

Och hjälpen hade kommit fortare på det sättet...

Anonym sa...

Va, åker du tåg eller? Det enda som skyltas med är Västtrafiks kundtjänstnummer om ens det på viss tåg.....?!?!???!!!

Gessleman sa...

Skandal att det inträffar på en sådan stor station som Göteborg Central.Mer än klantigt av Västtrafik som bör se om sina rutiner avsevärt mycket bättre och noggrannare.

Visst ska man ej ringa nödnummret i onödan,men jag hade valt det före att stå i deras telekö till kundtjänsten en halvtimme eller slå sönder ett fönster iaf.

Anonym sa...

skandal att ingen av de "inlåsta" resenärerna hade sinnesnärvaro nog att nödöppna en dörr och kliva ut... men det är ju bara min syn på det

Anonym sa...

Bara att öppna den plomberade luckan dra i nödöppnaren och gå ut. Inte speciellt svårt fast klarar man inte av att gå på rätt tåg...

Anonym sa...

Vem är förvånad??? Västtrafik och deras underleverantörer struntar fullständigt i resenärerna, så länge man betalar.

Bara ytterligare ett exempel på den accelererande härdsmältan inom Västsveriges kollektivtrafik. Inkompetensen och korruptionen flödar helt fritt på alla nivåer inom både Västtrafik och trafikföretagen, för att inte tala om inom den politiska beställarorganisationen. En oberoende granskning av hela sörjan skulle säkert få nuvarande mutskandaler att framstå som obefintliga i sammanhanget.

Själv har jag beställt en ny och fin bil som levereras om en dryg månad. Min fru tar över den "gamla". Så nu har vi två bilar.

Gratulerar till självmålet, Västtrafik och alla ni miljöfascister i politikerleden, som tycker folk skall acceptera att försenas timvis varje dag, och stå ut med obefintlig information, snusk och skit på urusla fordon i kollektivtrafiken i miljöns namn!

Hans

Anonym sa...

Typiskt DSB First