Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

lördag 27 november 2010

Spårvagnarnas (o)tur efter Bussarnas


En likadan vagn som denna fick fel

Nu börjar det krångla i spårvagnarna med. Ännu en varningsignal att det inte står rätt till av den händelsekedja av olika incidenter vi hittills sett och upplevt i kollektivtrafiken. Man kan skönja ett solklart mönster i detta ödesbestämda straff som Västtrafik nu tycks få uppleva.

En Spårvagn fick problem idag vid Hagakyrkan i riktning mot Järntorget. Och stoppade upp trafiken en bra stund. Min flickvän som stog på Järntorget och väntade en halvtimme kunde känna en tydlig rök/bränd lukt då vagnen senare kom åkandes tom förbi. Behöver jag säga att det var en av de "gamla" spårvagnarna. Ingen info alls ropades heller inte ut under tiden till den stora mängd av otåligt väntande resenärer som hade samlats på Järntorgets hållplats.

Hoppas det blir ett lyckligt slut för både spårvagnar, bussar och resenärer i jul kan jag bara önska av tomten och framför allt av Lars Backström som är VD för Västtrafik (än så länge)

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag stog också och väntade en bra stund samt frös och inget meddelande kom i högtalaren heller

Lasse sa...

Varför blir jag inte förvånad.
Västtrafiks stenålderspark av vagnar rasar nu sönder.