Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

måndag 25 februari 2008

Låg profil Espressohouse - Ej profilerad

Idag fick jag ett svar från Espresso House ang mitt kaffedilemma de gett mig
Vad de skrev och vad jag svarade kan du läsa här nedan:

ESPRESSOHOUSE :

Hej Gessleman! (obs! namnet är fingerat hehe)

Vi är glada över att du gillar att fika hos oss! Men det koffeinfria kaffet är inte till försäljning utan de produkter du kan köpa hem är de som är profilerade Espresso House och packade i konsumentförpackning; det gäller espressokaffe, bryggkaffe, syrup, mints, chai etc. Det koffeinfria kaffet är inte profilerat och ligger inte packat i någon konsumentförpackning.

Det går därför i dagsläget inte att köpa lika lite som man kan köpa med sig hem t.ex. te, baristamjölk, sojamjölk, lättmjölk, strösocker, cream cheese, tomater etc. Däremot kan det koffeinfria kaffet på sikt bli en Espresso House-profilerad produkt som packats i konsumentförpackning. Då kommer den att finnas till försäljning.

GESSLEMAN :

Jag är knappast inte glad nu.. Vad jag vet så ligger det koffeinfria kaffet i förpackningar a 80 st portionspåsar o ligger på ett pris runt 250-280 :- när jag frågade en av era baristor. Så vad är en konsumentförpackning då?

Förpackningen har ju ingen som helst betydelse för mig bara jag kan få köpa hem mitt koffeinfria kaffe väldigt snart. Skulle gladeligen köpa er 80 st förpackning utan att tveka.

För det elementära är ju KAFFET å sen är jag mindre intresserad av produkterna vid sidan om, och det tycker jag är A och O och en absolut självklarhet att Kaffet ska ha prioritet nr 1 som i detta fall till försäljning omgående.

Trist att ni inte tänkt på detta redan från första början då ni tog in det koffeinfria och sen satte in erbjudandet på er hemsida om försäljningen för hemmabruk. Måste det heta eller stå EspressoHouse på kaffet för att ni ska kunna sälja det?

Var kan jag isåfall få tag i detta koffeinfria espressokaffet någonstans SÅ LÄNGE och vad heter det? för någon måste ju sälja det eller hur? Tror knappast att det är brott mot någon lag om ni säljer kaffet utan ert namn.

För t.ex. Ica eller Domus får ju sälja mer än deras egna märken, det står ju heller inte "Ica" eller Domus" på de övriga varorna man finner och konstigt vore om inte ni kunde sälja det likaså utan problem, reklam hungriga? eller har jag helt fel?

Tycker att det på detta sätt blir väldigt orättvist då vi ej kan köpa det som enl vad ni säger på er hemsida, på samma grunder som de som tål vanligt kaffe, eller är vi en minoritet stackars kaffeälskare som får vänta till sist, vi som inte tål koffeinet?

Alltså Espresso House... hur länge är "PÅ SIKT" ?

Har nu även kontaktat konsumentverket så får de avgöra om ni kan vägra era kunder att köpa er s.k. "ej konsument/profilerade förpackning" om de nu vill det. och samtidigt gå ut med förmånliga lockande reklam erbjudanden om försäljning om era produkter för hemma bruk då det bara gäller de kunder tål koffein. Låter ganska diskriminerande samt en konstig marknadsföring eller hur?


Inga kommentarer: