Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

fredag 16 september 2016

Tusentals ton av fiskar? - Nej Göteborgsposten!















Ingen sensation bildmässigt iaf. GP får gärna ändra i texten. Detta är ett rent felaktigt påstående och även grovt missvisande. Han fångade EN på bild och INTE 100-tals, men såg hundratals kanske tusentals stog det sedan i webbartikeln.

Jag tycker bara det är lite märkligt att inte flera syntes samtidigt på bild av det stora antalet ögonsedda. Luktar lite av en sån där kryddad fiskehistoria ni vet. 

Att han fångade hundratals tonfiskar på bild är det som GP skriver här ovan och det är vad jag som läsare förväntade mig att se när jag skulle klicka vidare från deras FB-artikel till deras webbsida.

Oavsett vad det står sedan i GP's webbartikel så är det vad som står på deras FB-sida som jag utgår ifrån som ni kan se på bilden här ovan.

Ju mer firrar desto fler klick o sidovisningar är vad det handlar om. Detta är endast ljug och hittepå-journalistik för att locka läsare. Detta är inte ens vinklade nyheter detta är FALSKA nyheter.

Så plocka fram dessa Stim-bilder GP eller ta bort det lögnaktiga påståendet!

Inte ens Youtubefilmen på den s.k "tonfisksfrossan" på deras webbsida visar inte mer än en sketen tonfisk som hoppar. Några bilder eller filmer få flera fiskar finns alltså inte.

(GP har i nuläget inte bemött min kritik varken online eller per mail) 

Läs mer HÄR (GP's FB-inlägg)

Läs mer HÄR (GP's webbartikel)

Inga kommentarer: