Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

tisdag 30 augusti 2016

Espressohouse - Snålar in på tillbehören












När jag köper en take away cake inne på Espressohouse inne i gallerian, frölunda torg så får jag den i en djup plastskål och grädden ovanpå med ett lock som täcker. (se bild ovan) Men när jag köper samma produkt på resecentrum vid frölunda torg så får jag den i en påse och grädden i en pappersmugg (se bild nedan) VÄLDIGT osmidigt och kladdigt om man ska äta detta på en buss eller spårvagn direkt ur papperspåsen och grädden från en mugg vid sidan om. Hur har man tänkt här mot sina takeawaykunder?
















Ännu märkligare är ju att Espressohouse på resecentrum är ett "take away" baserat ställe och har typ 95% av dessa kunder än Espressohouse inne på gallerian som har mer sittande kunder och ändå har de på gallerian ALLTID dessa djupa plastbägare tillgängliga men Espressohouse på resecentrum ALDRIG. Varför? Jag har hur länge som helst framfört detta önskemål med dessa skålar men inget händer. En barista vid Espressohouse resecentrum sa att det var nog kanske för att spara in för de fick inte ens använda t.ex plastmuggarna själva.


Skrev till Espressohouse chefen för region väst, Stina Möller som svarade :


Hej Michael, 

Stort tack för ditt mail! 
Dina synpunkter är väldigt viktiga för oss och jag ska genast se över våra rutiner så att vi kan möta dina önskemål bättre. Skall också se över vad som är orsaken till att telefonen på resecentrum inte fungerar. Jag eller någon av mina kollegor kommer att återkomma till dig! 

Vänliga hälsningar 

Stina Möller 


När jag skulle handla på Espressohouse vid resecentrum lite senare så erbjöd man att jag skulle få min cake i ett lock istället. Men hallå! Var blev den djupa skåldelen av? (se bild nedan)















Nu har det så gott som bevisats att det snålas in på tillbehören till takeaway kunderna på Espressohouse i Frölunda torgs resecentrum. 

Har de fått direktiv av chefen att servera bara i locket nu eller får de bara in locken till sitt cafe? Riktigt jävla pinsamt oavsett. Ska bli riktigt intressant att höra Stina Möllers svar ang detta.

Visserligen ger Espressohouse 20% rabatt för Coffecardskunder vid takeaway, men vad fan hjälper det när man tar bort typ 100% av den djupa skålen att äta ifrån. Uruselt dåligt! 

Inga kommentarer: