Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

söndag 26 juni 2016

Cubsec - Sveriges sämsta vaktbolag!



Huset som vaktbolaget glömde..


(och GP)


Ett larm stog och tjöt i nära ett dygn utan att något vaktbolag kom. Detta måste vara Sveriges mest långsammaste vaktbolag alla kategorier. Totalt okompetenta för att kallas vaktbolag!

GP skulle göra en intervju ang detta men den uteblev plötsligt p.g.a prioritering med annat hette det. Ingen uppföljning/efterforskning gjordes inte heller senare av GP. Noll intresse alltså.

En vecka senare lade man dock in en kyrkklocksartikel istället som en absurd jämförelse till händelsen under midsommarhelgen, som man totalt struntade i. Praoelevsjournalistik?

Man undrar seriöst om GP tycker att 1 dygns tjutande larm ger mindre nyhetsvärde än 1 minuts kyrkklockeklämtande. Och hela kyrkklocks artikeln får ett löjens skimmer över sig i jämförelse.

Jag tog upp detta på GP's FB-sida där de hade lagt in artikeln på deras tidslinje och drog en jämförelse varför man var helt ointresserad av mitt tips (även sen i efterhand att följa upp)

Och de flesta som kommenterade detta inlägget där tyckte väl likadant om detta och jag fick många "likes-tummar" Skrev att 1 dygns tjuvalarmstjutande är MER än 1 minuts klockklämtande.

Sen skrev ju många lite spydigt att de tyckte synd om Jimmy som fick sin sömn förstörd och han kanske skulle söka terapi efter denna traumatiska händelse. "Normal" kritik alltså som inte skulle leda till senare att man tog bort hela inlägget från GP's FB-sida.



Facebookinlägget är nu tyvärr borttaget av okänd anledning. Enligt biträdande nyhetschef så citat: "hade jag inte med att göra" varför denna radering gjordes. sedan ändrade hon sig till citat: " detta är något mellan Jimmy och mig"  (han som hörde kyrkklockorna)

Någon hade alltså ångrat sig och ville inte ha detta inlägg kvar på GP's FB-sida. Negativa kommentarer bör inte orsaka att ett helt inlägg tas bort. Man bör ju istället ta bort "opassande" kommentarer eller blockera någon som går över gränsen.

Jag såg INGEN som hade utfärdat ett hot eller något liknande mot Jimmy i detta inläggs kommentatorsfält som bör leda till ett borttagande från GP's sida.

Skulle jag begära av media att all kritik som står om mig skulle raderas? Knappast! En helt absurd tanke. Detta handlar absolut om GP's image är min gissning.

I mina ögon så är detta ett tydligt exempel på hur media kan välja att styra sitt eget nyhetsflöde och forma detta efter sina egna behov och radera bort såndant som inte gynnar/ passar dem själva .

Kommer att publicera hela inlägget med alla FB-kommentarer från en skärmdump inom kort så kan var och en dra sina egna slutsatser vad som ledde till detta plötsliga borttagande av inlägget.

Se Youtubefilm HÄR

Läs FB inlägget på GP HÄR

Inga kommentarer: