Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

onsdag 11 november 2015

Göteborgsposten - Matkassen är partisk och missvisande




















GP's "matkasse" är partisk och ger en missvisande bild för konsumenterna.


Man kan ju undra varför Hemköp inte är med på listan i GP's matkasse? GP har inte ens tagit med dem alls i deras undersökning.Varför då? Dessutom så ser jag att Willys reklam förekommer flitigt på deras webbsida. Som även är den vinnande matkassen. (Se skärmdump ovan)

Detta känns väldigt partiskt av GP. Knappast en rättvis bedömning alls GP! Har även pratat med en pressombudsman som höll med mig om detta.

Hur kan man gå ut med något sådant påstående då man inte haft alla stora matkedjor med i undersökningen? Förvisso så finns både Hemköp och Willys med i Axfoodkoncernen men som är helt fristående och oberoende matkedjor och med helt olika prissättningar och koncept enligt insatta personer i branschen. 

Att man favoriserar Willys som den vinnande kassen är oetiskt. Dessutom så har man använt ICA Maxi 2 ggr vid jämförelsen i tabellen som ni kan se HÄR Så Hemköp lär ju knappast gilla GP's egen favorisering av Willys kan jag tänka mig.

Själv så handlar jag alltid på Hemköp i Frölunda torg och maten där är jättebillig. 

Läs mer om deras matkasse  HÄR

Inga kommentarer: