Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

måndag 16 juni 2014

UPS kör utan GPS och mobil samt hjärna













Hade beställt lite grejor från USA som skulle levereras via transportföretaget UPS. Problemen började när paketet kom till Sverige. Skulle få det levererat den 11/6 men det kom aldrig så jag ringde upp UPS och frågade varför. De menade att chauffören inte kom in genom porten för den var låst. Den är öppen dagtid sade jag och tyckte det var jävligt konstigt att den skulle vara låst just när han kom. UPS bad om mitt mobilnummer så att chauffören skulle ringa upp om det skulle uppstå problem dagen efter då paketet skulle levereras på nytt.

Dagen därpå väntade jag fram till sen eftermiddag och inget paket kom. Ringde upp UPS på nytt irriterad och undrade var mitt paket tagit vägen. De menade att chauffören hade varit där men inte kommit in genom porten för den var låst, igen! Jag hade under dagen kollat att den var öppen vid jämna mellanrum och hade dessutom satt en lapp på portdörren med mitt mobilnummer att de skulle ringa upp mig. Och nu händer det igen att det blev problem och dessutom kunde chaufförsjäveln inte ringa upp mig fast det stod mina kontaktuppgifter både på paketet och på portdörren.

Personalen på UPS skickade nu ärendet vidare till trafikledningen som skulle undersöka detta och jag skulle bli uppringd av en från trafikledningen lite senare. Några timmar senare ringde en man som menade på att chauffören var ny och han var lite osäker på sin runda och fick det att låta som att han kört fel och inte hittat hit. Men va fan sa jag har han inte en GPS att köra efter, det borde väl för helvete inte vara några problem med detta hjälpmedel att hitta rätt.

Nej sade mannen från trafikledningen, deras chaufförer har inte GPS de har bara kartböcker om det skulle krisa sig och så har de en handdator.Men han kunde åtminstone ringa då menade jag när mitt mobilnummer stod både på paketet och portdörren.Nej de har inte tillgång till några arbetstelefoner och de var inte skyldiga att använda sina egna mobiler heller.

Men varför i helvete bad människan på UPS efter 1:a leveransens misslyckande efter mitt mobilnummer då? Detta verkar riktigt ologiskt om hon nu visste att de inte hade någon mobil. Man kan ju tycka att chauffören skulle vara utrustad med lite flexibel serviceanda och använda sin egen mobil iallafall. Men om man är ny och kör efter kartböcker och saknar både mobil och flexibelt tänkande så kan det ju bara gå åt helvete.

Killen på trafikledningen skulle iallafall göra allt var han kunde för att jag skulle få mitt paket och skulle kontakta chauffören och sen återkomma till mig med mera info.Lite senare ringde det från trafikledningen igen. Denna gång var det en kvinnlig trafikledare som menade att chauffören hade varit här men att porten varit låst.

Men den andra trafikledaren sade ju att han var ny och inte hittade menade jag. Vilken historia är riktig? Den kvinnliga trafikledaren kunde inte stå för vad den manliga sagt utan erbjöd mig att åka till Mölndal och hämta paketet där. Nej, sade jag bestämt. Det har jag definitivt inte tid eller lust till. Nu får ni fixa så mitt paket kommer hit omedelbums.

Den kvinnliga trafikledaren skulle göra allt vad hon kunde och återkomma lite senare. Efter ett tag så ringde hon upp och sade att hon pratat med sin chef om detta och de skulle nu skicka en ANNAN chaufför och leverera mitt paket nån gång mellan 19.00 och 19.30. Några minuter innan halv åtta kom iallafall en chaufför med paketet och som visade sig vara den samme chaufför som varit där tidigare och misslyckats.

Han såg lite skrajsen ut då han lämnade paketet och jag sade att han får fan ta och använda huvudet och mobilen då han gör sina leveranser och han sade då att han inte var tvungen att göra det enligt manualen. Jag förstod att det inte var lönt att diskutera mera med en fullkomligt oflexibel pappskalle till chaufför.

Summan av kardemumman är att anlita aldrig UPS när du vill leverera ett paket för de har varken GPS, hjärna eller mobil.

Inga kommentarer: