Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

torsdag 27 mars 2014

Diligentia nekar kunder toalettbesök - Grov servicemiss, David Schongin











Stängda..

Barnfamiljer och handikappade m.fl som behöver använda toaletterna efter kl 07.00 på vardagar resp efter kl 20.00 möts av stängda toaletter trots att Hemköp öppnar kl 07.00 och stänger kl 22.00 Värre är det på helgerna då toaletterna öppnar/stänger ännu senare/tidigare. 

Helt idiotiskt! Tror de inte att kunderna på Hemköp behöver använda toaletterna eller? Minst 2 st toaletter bör absolut vara öppna på "Hemköpsdelen" av de 7 st som finns tillgängliga. Varför ska mathandlande barnfamiljer m.fl som blir nödiga inte ska kunna få gå på toaletten? Fruktansvärd urusel kundservice från Diligentia på Frölunda Torg. Ska dessa pissa och skita på sig kanske?

Toaletterna öppnar/stänger i samband med köpcentrats tider d.v.s 10.00 -20.00 vardagar och Lördagar 10.00-18.00 samt Söndagar 11.00-17.00.  Ofta hört irriterande kommentarer när folk upptäcker att toaletterna ästängda. Hur har man tänkt här David Schongin?

















David Schongin, centrumchef Frölunda torg svarar:

Det stämmer som du skriver att våra allmänna toaletter hålls öppna kopplat till centrats gemensamma öppettider och under de tider då centrats butiker i övrigt har öppet. Flera enskilda verksamheter utöver Hemköp har öppettider utöver centrats gemensamma öppettider och i de allra flesta fall gäller det då restauranger och caféer som har egna allmänna toaletter för sina kunder.

Man ska alltså behöva springa till dessa "kundtoaletter" för att uträtta akuta behov som verkar orimligt då de flesta restauranger och caféer ligger avsides och tillåter bara toabesök för sina egna gäster. 

Detta borde förstås Diligentia ha tänkt på långt innan och absolut inte skaffa bemanning vid toalettentrén och ha dyra avgifter på 10 kr föett toalettbesök och kalla detta sen för " bra service" som de lyckligtvis tog bort lite senare. 

Med en bra planering så undviker man dessa misstag och inte skapar fler. Att alla kunder oavsett avdelning i köpcentrat ska ha rätt till ett toabesök borde vara en självklarhet.Under all kritik att inte man såg eller löste detta problem redan på ett tidigt stadium. Pinsamt, David Schongin.

Inga kommentarer: