Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

onsdag 18 september 2013

VIDRIG MÄNNISKOSYN HOS MC DONALDS!
















Citerat från en väns FB..

Idag stod jag i kön på Mc Donalds för att köpa en kaffe, i kön bredvid står en tiggare (en gammal kvinna) och när hon kommer fram säger kassören till henne -Gå ut vi serverar inte dig! Hon säger att hon är hungrig och bara vill köpa två hamburgare och sträcker fram sina händer där hon har massa enkronor. -Ut! säger kassören igen bryskt och pekar mot dörren, vi serverar inte sådana som du ni bara skräpar ned. 

När kvinnan vänder sig om för att gå stoppar jag henne och frågar -Vad vill du ha? Hon säger att hon bara vill ha två hamburgare för hon är så hungrig. Jag tar då hennes pengar, köper hennes två hamburgare och ger till henne, hon tackar jättemycket och får tårar i ögonen, lunkar ut och jag frågar då personalen i min kassa varför dom inte serverar tiggare om dom faktiskt HAR pengar att handla med.

Får då veta att Mc Donalds infört en policy som säger att dom inte får göra det, helt sjukt! När jag går ut med min kaffe ser jag ett gäng ungdomar som handlat inne på Mc Donalds stå o kasta pappret på marken och söla ned, lite längre bort på gatan ser jag den gamla damen som ätit sin hamburgare, ta pappret och knata 20 meter till en papperskorg där hon slänger pappret... och jag tänkte då för mig själv, var det inte "sådana som hon" som skräpade ned?

Gessleman: Vill kalla McDonalds nivå av människosyn för ett riktigt vidrigt och fult lågvattensmärke. Kicka ut den anställda samt chef på det berörda stället och gå ut offentligt i media med en ursäkt och förklaring omgående! Har för min personliga del slutat äta här för länge länge sen.

Inga kommentarer: