Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

måndag 25 juni 2012

Nordeachef sa att jag tvättar pengar













Elisabeth Traung

När jag skulle sätta in lite pengar (7000:-) på  mitt konto för ett tag sen via mitt Nordeakontor i Frölunda torg, frågade damen i kassan vems pengar detta var. Det är mina pengar såklart svarade jag, varvid kassörskan undrade var dessa kom ifrån. Hurså sade jag. Hon menade då att att man kunde tvätta pengar genom att sätta in stora belopp och undrade om jag inte kunde överföra dessa via konto iställlet eftersom hon inte visste vad jag hade fått dem ifrån.

Nej svarade jag och tyckte inte heller att 7000:- var ett stort belopp. Hon menade även att jag kunde bli rånad när jag gick omkring med detta "stora" belopp och uppmanade verkligen mig att sköta dessa kontanta insättningar via konto istället.

Sade bestämt att vi tänker inte börja starta en autogiro-överföring från min flickväns konto i Handelsbanken som kostar pengar, för att betala våra räkningar via min internetbank i Nordea, när hon enkelt kan ta ut dessa och låta mig föra över dessa helt gratis till mitt Nordeakonto manuellt. Jaha sa kassörskan irriterat, och ville att jag skulle ta med mig "kvittot" från min flickväns uttag från Handelsbanken och visa detta vid insättningar på mitt Nordeakonto i fortsättningen. 

Blev så jävla förbannad och kränkt av denna kassörska att jag funderade på att byta bank och det påpekade jag också nästa gång jag var inne på kontoret och skulle sätta in pengar. Och sade att jag har varit trogen kund länge hos dem och aldrig upplevt detta obehagliga påhopp av denna dam i kassan som visade sig sen vara deras Nordeachef Elisabeth Traung som verkligen var misstänksam mot allt och alla.

Jag sa även att det finns även insättninsautomater i andra banker och undrade då varför dessa fanns om det  är så stor risk att man skulle tvätta pengar och frågade då hur "automaten" skulle veta om mina pengar var "rena" eller inte? Eller kanske det fanns ett menyval för rena respektive smutsiga pengar vid insättning?
Detta logiska påstående kunde damen inte heller svara på.

Om jag säljer något på Blocket t.ex.och vill sätta in dessa pengar på kontot, måste jag även då uppvisa ett giltigt kvitto  detta föElisabeth Traung? Detta låter ju helt sjukt och absurt och jag överväger i nuläget att byta bank och min flickvän samtycker fullständigt.


Lääven detta: 
http://gessleman.blogspot.se/2013/10/nordea-tyckte-jag-hade-nummerfobier.html

Lyssna här: https://www.facebook.com/photo.php?v=4710326039134&set=vb.1323858829&type=2&theater


1 kommentar:

Gunnar sa...

Till skillnad mot folk som sätter in 20-70.000 kontant så tycker jag det är absolut i överkant att vara misstänksam mot sina egna stamkunder för struntsummor. Att dessutom kräva kvitto är ju rent av sjukt av kärringen. Var hon nykter?