Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

tisdag 6 mars 2012

Komikern Peter Wahlbeck sjuk av mobilen


Peter Wahlbeck drabbad av mobilstrålningen

Mobilbolagen mörkar riskerna, men hur länge till? Allt fler blir drabbade av denna teknik som sprider sig allt mer 1G,2G,3G,4G o.s.v. Så fort jag kommer i närheten av dessa "sändarmaster" eller andra starka mobilsändare som finns runtom på hustak t.ex. blir jag grymt påmind om dessa "mobilstrålar"

Jag får ofta stark huvudvärk i form av migrän som klingar av efter ett tag då jag försvunnit från dess närmaste sändarradie. Ibland kan även huvudvärken sitta i långt efteråt. Jag kan alltså vara på platser som inte har en nära kontakt av dessa "sändare" men så fort jag kommer typ 20-30 m från mindre sändare så börjar skallen och banka och göra skitont. Stora höga master kan jag känna av på öppna ytor på hundratals meters håll.

Jag kan även känna av trådlösa nätverk vid datorer där jag får huvudvärk och yrsel och svårt att koncentrera mig. även trådlösa fasta telefoner får jag liknande symtom av. Jag är helt övertygad om att mina besvär kommer ursprungligen från "strålning" som gjort min kropp mer mottaglig och känslig för detta.

Ofta säger mobilföretagen att den strålningen är ofarlig. Men det är bevisat att människor mått väldigt dåligt och blivit rejält sjuka då de bott eller vistats i områden med nära kontakt med dessa mobilmaster och mobilsändare på hustak o dyl.

Mina egna symptom och Peter Wahlbecks talar ju för sig själva och jag tycker även andra bör uppmärksamma återkommande besvär av t.e.x huvudvärk och migrän, yrsel och koncentrationssvårigheter som kan förekomma. Att bo nära en mast kan ge sömnsvårigheter och påverka psyket negativt och utlösa depressioner som följd.

Jag känner att den elektroniska smog vi dagligen utsätter oss för, med eller mot vår vilja är inte hälsosamt i längden. Det allt mer elektroniska och trådlösa samhället och livsstilen har även sina nackdelar och sitt pris i slutändan. En strålande värld - Nej tack!

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.879939-mobilfri-zon-kan-slacka-nat

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.889000-mobilstralning-gav-moss-angest

Läs artiklarna i sin helhet med Peter Wahlbeck på Aftonbladet HÄR och HÄR och på Facebook HÄR

En annan artikel som handlar om Peters syn på religonen i vårt samhälle kan man läsa HÄR

3 kommentarer:

Gessleman sa...

De finns olika kategorier av en s.k mobil/elöverkänslighet. Och jag tycker personligen att de människor som inte är riktigt pålästa om detta ska heller inte håna,nonschalera eller avfärda andra drabbade som foliehattar,inbillningssjuka,m.m

Ta t.ex mig och Peter Wahlbeck som tillhör en “lägre kategori” av känslighet, som inte behöver skyddskläder. Men utsätter man sig som drabbad för detta under en längre period så blir kropppen också mer mottaglig för detta och känsligheten ökas då succesivt mer.

Som det har skett i Dans Bentssons fall. Dan har ju också jobbat med el tidigare så jag anser att han har fått sin kropp exponerad av detta redan från sitt yrkesliv.

Men detta är väldigt individuellt hur snabbt människor påverkas. Men klart är att allt fler drabbas av denna känslighet allt mer.

Gessleman sa...

Kroppen har ju en förmåga att läka sig själv till vissa nivåer. Har själv provat healing och vissa former av lugnande läkemedel.

Men som sagt,så kan dessa alternativ dämpa vissa symtom till en viss del men ej BOTA det helt då orsaken kommer från en ständig kontinuerlig YTTRE påverkan (miljön)

Det stresshormon som forskarna långt tidigare har hittat (HSP27)
kan troligtvis starta processer i kroppen så att immunförsvaret går crazy och vissa utvecklar då dessa känsligheter och reaktioner som förefaller vara en ganska logisk förklaring.

Att säga foliehatt och inbillningssjuk till dessa drabbade, bottnar i ren djup okunnighet eller bara att för att försvara den vinstkåta mobilindustrin.

Läs mer om detta här :

http://svt.se/2.8403/1.128642/hur_farlig_ar_mobilstralningen_030211

Kaj sa...

Så jevla görbra av Wahlbeck att som känd person gå ut med detta i media. Behövs en stark karaktär för att folk ska lyssna på varningsklockorna som många nonschalerar. Helt galet att folk inte ser dessa tydliga samband