Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

torsdag 15 mars 2012

Däcken räddar många liv - Maten tar många plånböckers


Michelingubben - En kluven tjockis

Sinnenas meny i all välmening, men mitt sinne och resten av kroppen skulle nog må mycket bättre av vetskapen om det skulle kosta mindre för att smaklökarna ska bli smekta av maten. Och det gäller rent generellt hos "finare" krogar och dess utbud.

För att bara smaka av maten, så kostar det ju en bra slant. Det är synd att sådan här god mat ska behöva kosta skjortan och då menar jag inte en billig Dressman skjorta.

Finns det krogar som får många stjärnor för både exklusiv god o billig mat med plånboken och smaklökarna hand i hand så välkomnar jag sådana alternativ.

Att få uppleva uteätarnas nota för två med Apéretif, två Sinnenas meny, två vinpaket, vatten och te för mastiga 3 414 kronor, eller en Aperitif, liten avsmakningsmeny med vinpaket och en portion tryffel för 3 375 kr, svider ganska rejält i plånboken.
Får man lägga notan på avbetalning tro?

Jag älskar god mat och är nog en riktig gourmét tills jag kommer till prislistan. Även om jag har råd så känns det inte som jag vill lägga 15% av min inkomst till en middag. Jo, jag är nog en snål, kritisk, kräsen jävel och det är jag stolt för.

http://www.gp.se/matdryck/krog/lyx/1.817553-kock-vin

http://www.gp.se/matdryck/1.887652-fyra-stjarnor-till-goteborg

http://www.gp.se/matdryck/krog/lyx/1.771561-thornstroms-kok

Inga kommentarer: