Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

onsdag 15 februari 2012

Easycredit - Hur svårt som helst!



Momsen sänks på Göteborgs krogar, och de hurrar vi för. Men för att gå ut o käka lite extra gott nån gång behöver du kanske lite påfylling av cash i kassan och då är det bra att veta vad som gäller.

Alla har väl kanske haft ett behov av ett sms-lån någon gång, enkelt och snabbt till sitt konto och här är två exempel på ett DÅLIGT och ett BRA bolag när du vill snabbt låna pengar. Jag testade 2 olika kreditbolag på lånemarknaden.

Hos Easycredit måste man först betala 25:- i sms kostnad för att få en KOD som man sen fyller i ansökningsformuläret på deras hemsida. Sen bör man få sina pengar snabbt och enkelt då enl deras hemsida inte behövs mer säkerhet eller andra inkomstuppgifter för summor mellan 500-1000:-

FEL! Man får långt om länge ett sms tillbaka där de vill att du ringer upp dem för "kompletterande uppgifter". Och i mitt fall så fick jag detta sms efter 17.30 då de har STÄNGT!

När du ringer upp dem som jag gjorde (dagen efter) så ville de ha mina personuppgifter igen och bankuppgifter,samt inkomstuppgifter (som enl dem inte ska behövas för lån mellan 500-1000:-)

Nej det slutar inte här, som grädde på moset ville de att jag skulle faxa, mms:a eller maila även en kopia på en giltig ID-handling till dem. Och när jag gjort det så fick jag nån timme senare besked om att mitt lån är beviljat och jag ska få pengarna insatta om en bankdag. d.v.s nästkommande dag. Det tar alltså tre (3) hela dagar innan du får dina 500:- insatta på ditt konto!

Och gud vete vad som händer den stackare som försöker låna 5000:- av dem *ryser*

Samma procedur med kreditbolaget FOLKIA räcker med att fylla i formuläret (gratis) på deras hemsida och du har pengarna SAMMA DAG på ditt konto!

Man ska ALDRIG utom i yttersta nödfall ta ett sms lån då det ALLTID är höga räntor på dem. Men detta var ett test som jag gjorde och vill totaldissa Easycredit som var allt annat än lätt att låna pengar snabbt och enkelt av.

http://www.gp.se/ekonomi/1.859428-goteborgsk-lunch-sanktes-1-30

Inga kommentarer: