Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

tisdag 9 december 2014

Gunilla Lindbom Allander - Inför rätta









Minns ni moderatkvinnan som anklagade en tiggare för stöld förra året. Nu ska hon inför rätta för detta och mycket mer därtill i Göteborgs tingsrätt. Målnummer B-12666-13


Onsdag  10/12 kl  9.00 - 16.30    Sal 28


Torsdag 11/12 kl  9.00 - 14.00    Sal 26

Fredag   12/12 kl 10.30 - 16.30   Sal 27

Läs mer här :
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2563742-inte-bara-brott-mot-tiggaren-krasto


Uppdaterat 2014-12-11:















Kom tyvärr sent på torsdagens förhandling då tiden och salen var ändrade så jag tänkte försöka infinna mig vid slutförhandlingen på fredag och följa målet då istället.

Mötte dock Gunilla vid pausen som kom fram och ville hälsa samt tyckte att jag skulle presentera mig. Då jag var upptagen i telefon vid tillfället och hade heller ingen större lust att skaka hand med tiggarskräcken Allander undvek jag därför en konfrontation mot hennes stora besvikelse.

Får väl se i morgon om jag kan ta mig loss från jobbet och besöka förhandlingen om det blir något större utspel, då jag tänker placera mig i salen på åhörarplats.


Uppdaterat 2014-12-12



















Kom dit vid 13-tiden och hade inte koll på vad som tagits upp, men förde lite anteckningar vad som sades. Efter ett tag så blev det "stängda dörrar" på Gunillas begäran p.g.a sociala mediers inblandning och vi fick gå ut i en knapp halvtimme. Det var förutom mig tre andra åhörare på plats i salen.

Gunilla fnissade till vid ett tillfälle och ursäktade sig sedan att hon pratat istället för sin advokat då rätten ställt en fråga. Hon spände även ögonen i mig ibland som misslyckade stirrande försök till arga leken. Men satt mest och förde anteckningar och tittade knappt upp på de andra i salen.

Hon gav ett förvånansvärt lugnt intryck trots alla överväldigande motbevis och antagligen så är hon så pass iskall psykopatiskt lagd eller psykiskt sjuk att hon har intygat sig själv att hon är oskyldig.

Gunilla förnekade i stort sätt allt som åklagaren hade vattentätt bevisat och hade ohållbara och ologiska förklaringar till det mesta genom sin advokat som höll hennes talan.

Det var ändringar och förklaringar av uppgivna uppgifter vid polisförhör, om broscher som blivit ringar ja i stort sett ALLT med de mest ologiska bortförklaringar. Åklagaren yrkande på ett straff på 14 månades fängelse, och en §7 utredning.

Och p.g.a dessa ständiga lögner så var det inte heller aktuellt med en villkorlig dom sade åklagaren som menade att Gunilla gjort allvarliga brott mot rättssäkerheten.

Åklagaren sade även vid slutpläderingen att denne hade aldrig under sin tid som åklagare aldrig mött en människa som farit med så mycket osanning som Gunilla.

Och det säger väl en hel del om Gunillas fabricerade lögner om allt och hennes systematiska "klipp o klistrande" med falska kvitton m.m. Kan absolut hålla med åklagaren på alla punkter.

Gunillas advokat tyckte däremot att rätten skulle ta hänsyn till hennes dotter och därför ge henne ett kortare fängelsestraff eller en villkorlig dom, böter eller samhällstjänst. Hon försvann sedan snabbt efter avslutad förhandling vid 16-tiden i en vinröd bil med sin advokat.











Dom meddelas i målet måndagen 15/12 kl 14.00 genom att kontakta tingsrätten, 031-701 10 04


Uppdaterat 2014-12-15

Dom framskjuten och meddelas kl 11.00 den 12 Januari 2015. Någon §7 utredning kommer ej att göras enl tingsrätten och därmed återstår med största sannorlikhet ett fängelsestraff för Gunillas del.

Uppdaterat 2015-01-12

Gunilla Lindbom Allander fälld i domstol läs mer här

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon är igång igen. Denna gång är det en politiker som röjt hennes skyddade identitet.