Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

torsdag 24 juli 2014

GP slarvar med könen - Siv är en han?














Då jag läste om undulaten Siv idag i GP upptäckte jag att det var skrivet "han" på könsbenämningen av undulaten trots att den hette Siv. Reportern hade gjort detta  hela (3) gånger och det är ju väldigt slarvigt om den nu är en hona.

Jag ringde GP och de hade inte fått tag i varken reportern eller Jessica och valde därmed att låta det stå kvar. Det kunde ju också vara så att de ursprungliga ägarna döpt den till Siv fast det var en hane sade man på GP.

Men för att undvika missförstånd hos GPs läsare så borde reportern isf förtydliga sig att undulaten faktiskt heter Siv p.g.a ägarnas svårighet att könsbestämma undulaten om så var fallet med namnet.

Det vore iaf min tanke om jag vore en reporter. Min gissning är att reportern (som är en sommarvikarie) var extremt slarvig i sin könsbenämning av fågeln. Fast det är ju bara vad jag tycker.

Fortsättning följer..
















Läs här : http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2437774-undulaten-siv-flog-over-hela-stan

Inga kommentarer: