Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

onsdag 18 december 2013

ComHem fiaskot av inkompetent tekniskt kunnande



 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 Nej, det råder inga driftstörningar på vår adress!
 
 
Argt brev till ComHem - Företaget som ger dig en bredbandsfri jul
 
 
Hej ComHem

Vi hade tidigare en svår översvämmning som drabbade många i vår fastighet på Tamburingatan 1 i Västra Frölunda den 20 november då flera lägenheter blev obeboeliga och barnfamiljer fick flytta och många lägenheter blev vattenskadade i varierande grad. Och efterdyningarna av eländet bara fortsätter...

Sedan den 24 november har vi haft störningar i vårt bredband,tv och hemtelefoni som vi har genom ComHem. Jag påpekade redan då när de första störningarna uppkom att vi haft en svår översvämmning i huset den 20 november som säkert gjort att det blivigt fel inuti väggarna där kablarna går av allt vatten som trängt in, till er på ComHem.

Har sagt till om detta vid upprepande tillfällen sedan dess och ingen förbättring har skett och störningarna och avbrotten på internet,tv och telefoni bara fortsatte.

Trots detta så har ni inte lyckat lokalisera felet nu efter fyra (4) veckor sedan felet uppstog och vi och många därtill i huset har haft varken bredband, hemtelefoni eller TV sen i torsdags den 12/12 då nätet lade helt av hos oss. Har varit på er vid ComHem som en igel men har inte lyckat få ett konkret svar när detta ska vara fixat utan "förmodligen" att det ska vara åtgärdat innan jul. Men ni kunde inte lova något eller ge oss ett datum.

M.A på vån 6 har inte haft något bredband m.m alls f.o.m 24/11 - 17/12 (23dagar) Hon har varit i kontakt med ComHem typ var dag under tiden. Men så gick hon ner till Bovista (Vårt bostadsbolag) och sa till om detta den 17/12 och dessa Bovistakillar gick upp och skruvade åt nåt ComHem-uttag hos grannen ovanför och så fick M.A plötsligt tillbaka sitt bredband. Ofattbart och totalt otroligt att Bovista lyckats där ComHem inte har lyckats på 23 hela dagar!
 
Vi tycker att detta är under all kritik hur långsamt ComHem och era tekniker jobbar.Ni har lyckats totalt att förstöra julstämmningen och glädjen hos många här i huset kan jag lova p.g.a rent inkompetent tekniskt kunnande.
 
Inte heller då man söker på driftstörningar på vår adress kan man se att de skulle vara fel. Som det naturligtvis bör visa (se bifogad bild) Helt idiotiskt galet bara det!
 
Min sambo och jag har som ni kanske förstår inte så stora förhoppningar att vi ska få någon uppkoppling m.m till jul. Att be killarna på Bovista skruva på grannens uttag ovanför oss vore ju kanske en nödlösning.Vi kräver en rejäl kompensation för detta naturligtvis och inte bara rent ekonomiskt som ni kanske förstår.

Mer för den sociala biten med allt julfirande som hör därtill och ingen möjlighet till någonting. Detta har förstört väldigt mycket rent socialt och arbetsmässigt då varken hemtefoni, tv eller bredband funnits och kommer inte heller troligtvis att finnas under julen eller längre framöver.

 
 Mvh, M.G och V.B

Inga kommentarer: