Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

måndag 25 mars 2013

Frölunda resecentrum invigt - Var god boka sittplats













Lars Backström blickar redan framå

Den 23/3 invigdes Frölunda resecentrum, snyggt, fräscht modernt och luftigt i alla ära. Metyvärr så liknar det mest ett affärscentrum med mycket restauranger och sittplatser för de ätandes och drickandes men medan de väntandes får slåss om de få sittplatser som finns tillgängliga. 

Den yngre generationen kan säkert stå, men jag tänker mest på de äldre människorna som tvingas motvilligt att vänta i ett upprätt tillstånd när sittplatserna börjar tryta. Restaurangerna brukar i regel inte gilla alls att folk sitter på deras stolar om man inte är en betalande gäst där. En rejäl vänthall i anslutning till västtrafiks kundservicedel hade iallafall jag velat se.


Vad det gäller säkerheten utanför byggnaden så är den minst lika urusel som tidigare om inte nu ännu mera farlig och riskfylld då ett mer flöde av resenärer kommer att pendla mellan bussar,resecentrum, spårvagnar samt köpcentrum som ger eökad risk att en olycka kommer att ske då dessa människor tvingas att korsa bussarnas utkörningsväg.

Varför försöker man inte lösa detta allvarliga problem istället för att öka riskerna med det? Hörde Västtrafiks VD Lars Backstöm som stod en bit bort vid invigningen samtala med några kollegor att nästa steg var att utöka kundservicedelen med minst 7st bemannings kassor. Hoppas Backström verkligen tänkte på säkerheten och väntutrymmet för alla resenärer samtidigt. 

Man kan ju plocka bort Espressohousedelen som nu redan finns inne på köpcentrumet för att lösa detta. Att ha ett till sådant kaffehak knappt ett stenkast från det andra känns bara som ett väldigt onödigt och starkt pengakåtaktigt businesstänk i mina ögon.

Att även slösa bort utrymmet i den ena bortre delen av byggnaden med en frisörssalong som har öppet 06-20 verkar helt vansinnigt. Hur har man tänkt här egentligen? Ska man klippa sig medan man väntar på alla försenade bussar eller vad? Finns ju liksom hur gott som helst med frisörer inne på köpcentrat redan.

Knappast heller en lönsam investering att starta en ny frisörverksamhet i området då behovet är redan mättat. Att dessutom ha öppettider mellan 06-20 ger en indikering vad denna salong tvingas ha öppet för att ens kunna betala hyran för lokalen. Prissättningen för deras tjänster ligger också därefter. Vilken rik kundkrets vänder man sig till egentligen? Busspendlarna?

Inga kommentarer: