Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

tisdag 13 november 2012

Mediamarkt myglar o ljuger - Blev uppringd o erbjuden en slutsåld vara




















Media markt visar sitt rätta puckade nylle


Jag var en av dessa många arga och besvikna kunder som möttes av depissdåliga ursäkten fråföretaget på plats vid premiärdagen. Slutsålt lager, tryckfel, kampanjpriset skulle inte gälla alls då nästa leverans kom. Det var bara att vända och gå hem och känna sig lurad och besviken.

Läste dagen efter i GP om detta (se artikellänk har nedan) MM gav varken GP eller kunder ett possitivt besked på frågan  :

GP: Vad säger ni till alla kunder som räknat med att köpa en Ipad 2 till det pris ni angivit och möts av ett slutsålt lager?
– Vi kan bara beklaga att misstaget har uppstått, men det var kul att se att så många kunder ville komma in till vår butik och handla våra produkter i går. Kommenterade kommunikationschef Anna Sjödin på Mediamarkt

Klart som fan att det inte var ett tryckfel det kan ju vem som helst fatta. Så jävla falskt och fult. En genomskådad medveten marknadsföring som bara känns puckad. 

Har haft ett tveksamt förtroende för Mediamarkt förut och nu har jag inget alls. Tack och adjö!


http://www.gp.se/ekonomi/1.1127954-snopna-kunder-blev-utan-ipad


Uppdaterat! : Ett ännu mer puckat och mygligt erbjudande från Mediamarkt. Se hänedan:

















Istället för att trycka fram dåliga ursäkter om tryckfel borde Mediamarkt gått ut med info massmedialt vid den första intervjuen med GP och via deras hemsida till alla kunder samt dessa som blivit utan slutsåld vara/varor, och gett dessa besked om att de ska få produkten för samma utlovade pris som gällde i reklambladet. Och inte mygla till sig nöjda kunder på detta fula vis som jag blev erbjuden.



11 kommentarer:

Thomas sa...

Ha Ha mitt i prick Gessleman!
Kunde inte sägas bättre.

Anonym sa...

Jo, visst bluffar de. Ville ha Compis-abonnemanget med Samsung Galaxy SII, men mobilen var "helt slut" och det fanns inga någonstans i Sverige... Tillgångsgarantin gällde därmed inte. Då frågade jag om jag fick köpa demoexet (till fullpris), när de ju ändå inte kunde sälja några fler... Nej, då har vi inget demoex "om" de kommer in igen...
De väntar alltså in nya, men vägrar ändå fullfölja tillgångsgarantin. Sjukt.

Anonym sa...

Hej Gessleman!

Vi är tacksamma för dina åsikter och beklagar djupt att din upplevelse av varuhuset blivit så här. Vi skulle vara tacksamma för om du har möjlighet att kontakta oss. Du når mig på mm.torpavallen.info@mediamarkt.se. Hör av dig så kommer vi att ordna detta så att du blir nöjd!

Mvh

Alexander

Media Markt Torpavallen

Gessleman sa...

Jag har nu kontaktat Alexander om detta Och om det inte rör sig om ett bluffmail bör Alexander lämpligen höra av sig till "Media" och ge alla andra kunder samma besked som jag fick.

Jag råder inga andra i nuläget att maila till denna adress p.g.a spam o virus risken.

Anonym sa...

Vad fick du då? Med tanke på allt du skriver kan du väl våga avslöja vad du fick. Muta?

Gessleman sa...

Är ganska "omutbar" vad det gäller personliga erbjudanden. Tänker mest på det stora antalet kunder som inte fått samma besked.

Då GP skrev om Mediamarkt och dessa Ipad2 så bloggade jag endast om artikeln då jag varit där. Jag hade alltså inte tipsat GP om detta.

Jag tipsade GP däremot då Mediamarkt kontaktade mig via en kommentar på min blogg och tyckte det kändes märkligt att MM inte gick ut till ALLA sina kunder massmedialt eller via hemsidan om att alla ska "bli nöjda kunder" på samma sätt som till mig.

GP sade att detta var mycket intressant och bad mig vänta till denna person på Mediamarkt kontaktade mig och höra av mig då till dem, varvid jag gjorde.

Då fick jag besked att de skulle höra av sig "om" det blev aktuellt och fick direkt känslan att GP skulle strunta i denna mycket relevanta nyhet till deras förra artikel.

Mycket märkligt att GP inte valde att skriva en uppföljande artikel om detta till sina läsare och alla drabbade kunder som borde vara en relevant nyhet om något i sammanhanget.

Det skulle vara intressant att höra deras förklaring varför de inte valde att publicera denna logiskt uppföljande artikel. Sebastian Jansson journalistik igen?

Gunilla sa...

Rena rama ljugeriet! Var också där och fick beskedet att det inte fanns några Ipads2 den närmsta tiden och inte fick jag ett besked som dig Gessleman att de skulle kontakta mig om detta. Var finns förtroendet för Mediamarkt efter detta?

Ulla sa...

Ett hemskt och fult sätt att vissa utvalda får ursäkter via blogg o mail med chans att köpa produkter trots slutsålt lager. Tack för du är en ärlig människa Gessleman och tänker på oss andra.

Kram Ulla

Gessleman sa...

De borde byta namn till Mediamärkt som känns mer passande.

Anders sa...

Mediamarkt har Megareklam i GPs måndagstidning där har du absolut orsaken till din förlorade artikel Gessleman. Fulspel från båda sidor!

Nils P sa...

GP fegar vid en uppföljning men verkar absolut medvetna om att Mediamarkt beter sig mygligt. Grävande journalistik när den är som bäst!