Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

fredag 7 september 2012

Krona eller Klave














Jag ska tydligt påpeka att jag absolut inte är någon superroyalist av något slag bara för att jag tyckte detta var jävligt fult gjort. Att jag som privatperson tog det ett steg längre och anmälde Mattsson står jag för. Tyckte det var läge att Calle fick smaka lite grann på myntets baksida så att säga. Kanske det inte blir så mycket rättsligt efterspel vad vet jag, men ville ändå markera att jag tycker det var ett lågvattensmärke av alla de inblandade. 


Tycker att maäven hugger i Sverigebilden både inifrån och utifrån sett då haförnedrar kungens person.
Är detta en bra image för Sverige att man tillåter detta? Har kungen inte fått skit tillräckligt ändå? Ska man för sin egen vinning skull komma undan med att kalla detta för konst?

Men att bilden som samtidigt twittrats fram om mig av en kränkt notorisk gnällare stämmer inte då det plockats ur tidningsartiklar om mig över ett ganska brett tidsspann från 2001- och uppåt och vill samtidigt påpeka att jag endast bloggar och äger varken en smartphone eller ett twitterkonto. Så om jag skulle vara den personen som skulle leva för detta så borde jag väändå ha förskaffat mig dessa ting fölänge sen eller hur? 

Tycker däremot det är kul att blogga med glimten i ögat, även om min allvarliga kritiska blick syns också. Till skillnad mot Mattsson så gömmer jag mig dock inte som en feg hare och skyller på Ernst Billgrens målade ekorrar. En absolut mer rättvis bild av mig själv som person har dock ajour.se gett. Att jag skulle vara Sveriges meste anmälare låter dock lite smått ironiskt formulerat, men det bjuder jag på.

http://ajour.se/sveriges-meste-anmalare-i-media-jag-ar-envis-inte-krankt

Faktiskt fler som anmält Mattsson se:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=5259096

1 kommentar:

Gessleman sa...

Ang "skylten" o "pölen" hade GP bett läsarna att skicka in bilder av stormens och skyfallets härjningar i Gbg.Så jag går liksom inte och letar skyltar och vattenpölar :-)

Jag lovar att försöka hitta en bra nyhet som alla blir nöjda av!