Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

fredag 15 juli 2011

Rabatt på rätt sätt


Jag var inne och skulle handla på Clas Ohlson idag och köpa en vara. När jag skulle betala i kassan fick jag sedan kvittot fasthäftat med en rabattkupong på 50:-som jag kunde använda vid nästa köp. Detta gällde bara vid köp över 200:- och min vara kostade 399:-. Så vad gör man?

Hävdar att det vore bättre att man fick kupongen innan köpet? Nej, man går naturligtvis dit lite senare och lämnar tillbaka varan i obruten förpackning och får pengarna tillbaka, för att sedan helst på en annan Clas Ohlson butik köpa samma vara, dock denna gång med inlösen av rabattkupongen och "Voila! så har man har gjort en bra affär. Vissa kallar det snålt. Jag kallar det ekonomiskt.
Tack Clas Ohlson!

Inga kommentarer: