Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

onsdag 2 mars 2011

Jag vägrar - Veolias bussar är totalt Livsfarliga



Jag kommer ALDRIG åka Veolias bussar något mera efter denna incidenten med rutan. Detta tog fan priset ur trafiksäkerhetsynpunkt. Tänk om ett barn eller någon suttit där,hemska tanke. Tycker alla resenärer ska VÄGRA att åka Veolias bussar hädanefter.

Lars Backström och Västtrafik får snabbt hitta en nytt företag som är mer noggrannt och vill ta ansvar för sina fordon och ge sina resenärer en bra säkerhet. Vi ser ju alla att inget görs från Veolias sida. Ska vi vänta tills något ALVARLIGT händer? Nej, det är dags att slå näven i bordet nu och vägra åka Veolia.


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.563340--veolia-verkar-inte-ha-fattat-


http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.564392-ge-veolia-sparken-

7 kommentarer:

Anonym sa...

Samtidigt är det nästan patetiskt att höra Västtrafik komma med "krav" på sina leverantörer... De ligger inte precis i toppklass själva vad gäller kundrelationer och kvalitét.

Men du har rätt, INGEN borde åka med de linjer som Veolia trafikerar, hela deras verksamhet är livsfarlig. Och flera av cheferna visar klart psykopatiska drag, enligt fackliga företrädare jag talat med. Känns ju tryggt, NOT!

/Kurt

Anonym sa...

"Vägra", antagligen lätt för dig att säga men synnerligen korkat - hur ska de kunna vägra åka som är beroende av bussen för att ta sig till och från sina jobb?

/DS

Gessleman sa...

Jag tycker de som åker får prioritera vad som är viktigast för dem. De kan lika gärna inte komma fram till sina jobb eller hem om en buss havererar eller kraschar.

Jag vill ha en bra trygghet och säkerhet och väljer därför ett annat färdsätt.Tar lite längre tid kanske,men det är min uppoffring och mitt missnöje till Veolia iallafall.

Anonym sa...

Men SLUTA...
Lika barnsligt som skrattretande att beskriva hela Veolias verksamhet som "livsfarlig". HALLÅ.
Veolia kör över hela landet. Flygbussar, taxi, buss, spårvagnar. De lyfte kvaliteten i Stockholms tunnelbana markant när de körde där.

Givetvis är det fantastiskt bra att polisen kollar extra noga och hittar de fordon som ÄR trafikfarliga, men fast nästan alla bussar som kontrolleras får körförbud är det inte säkert att alla är farliga för oss resenärer!

Nyfiken som jag är har jag hört mig för om vad som gjort att bussarna inte får köras, och
vet ni vad som kan göra att bussen får körförbud? T.ex. att polisen
1.Efter flera år bestämmer sig för att en av flera brandsläckare ombord är felplacerad trots att den alltid godkänts tidigare.
2. Att ett av många positionsljus inte fungerar åt ena hållet.
3. Att klistermärke om nödutgång saknas vid en ruta (ungdomar tar bort dessa ibland, och det kan missas när rutor byts till följd av stenkastning och annan skadegörelse).

Givetvis brister dessa bussar mot reglerna, men att säga att de är trafikfarliga är en helt annan sak. Är det bättre att låta bli att köra, så barn och vuxna inte kommer till eller hem från skolor och arbete?

Jag åker aldrig med Veolia, men det är bara för att det är andra företag som kör där jag åker. Det är farligare att köra bil i vilket fall. Kolla statisitiken.

Gessleman sa...

Så du finner det inte är livsfarligt att de rutor man sitter nära är lösa att man kan riskeras att kastas i gatan. Och även Veolias bussar har brunnit i motorn p.g.a för dålig service.

Då har du inget begrepp om andras säkerhet hör jag eller så jobbar du kanske inom Veolias verksamhet.

Det finns faktiskt andra mer seriösa företag som kör busstrafiken.Sedan så använder jag spårvagnar och tåg som inte är lika livsfarliga.(ännu iaf)

Även om Veolia inte är lika urursla i hela landet så är det ingen ursäkt eller någon förmildrande omständighet,då de knappast skärpt till sig i Gbg trots flera påpekanden.

Nej,Veolia är och förblir ett riktigt lågvattensmärke med fallande status i mina ögon.Och tror säkert att många håller med mig på den punkten.

Sedan att Västtrafik inte har hållit måttet är väl en sak. Men jag förknippar inte Västtrafiks spårvagnar och tåg med livsfara iaf.

Förare i stan sa...

Läser era inlägg och kan säga att vissa grejer som stått i tidningarna är rent ut sagt lögn; vid två tillfällen har journalisten skrivit att det varit kontroller men när jag pratat med en kille i verkstan på veolia så har det visat sig vara en och samma kontroll som journalisten skrivit om. Dessutom så har det visat sig att det inte alls var så många bussar som kontrollerats från veolia som skrivits utan merparten faktiskt var från GS och inte från veolia.

Förare i stan sa...

Vad beträffar de sk oljeläckorna på motorerna så är det så att en dieselmotor av denna storleken sällan är helt tät pga det tryck som är i motorn. När du kommer in med en personbil så kontrolleras motorns skick och det kan vara bra mycket olja och skit där utan att det blir en anmärkning på den men kommer du in med en lastbil eller buss så får det knappt vara dammigt i motorutrymmet. De användandeförbud som utfärdas av polisen släcks så fort bussarnas motorer tvättats av.