söndag 8 januari 2012
Siba = Sibirien
Sibas reklam tenderar starkt till en påfallande monton tjötighet då den visas galet ofta mellan programmen och förekommer dessutom flera gånger inom ett reklamblock. Man köper inte konceptet då den upprepas i samma mönster och uppmanar kunden till produkten som känns mer påtvingat och mindre övertygande samt desperat med sitt innehåll för att få rätt genomslagskraft och budskap till tittaren.
Fabian Bengtsson uppfattas som en mycket påträngande och egocentrisk lagd person då han presenterar detta med samma skrikiga tjötighet. Man ska bjussa på sig själv Fabian. Men detta är galet på tok för mycket. Dessutom borde Bengtsson uppmärksamma att mellandags rean har dragit förbi för länge sen, samt att både Elgiganten och Media Markt har dessutom lägre priser än Siba.
Snacka om slöseri med både pengar och reklamtid, för någon smart strateg är du definitivt inte Fabian. Hade reklamen visats mindre frekvent och med många fler scenarioalternativ så hade den varit riktigt gemytlig och trevlig i sin framtoning. Nu framkallar den mest en våldsam ögon och örondiare för tittaren.
Sanningen är att Siba blir som Sibirien.
Alla vet var det ligger, men ingen vill dit.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar