Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

måndag 10 november 2014

Espresso House ber om ursäkt - Sen skiter de i ärendet














Var på Espresso House inne i Frölunda torgs Galleria den 30/10. Beställde en koffeinfri och laktosfri moccalatte. Jag "tog med den" och senare då jag drack den på väg hem började jag bli uppblåst och fick magknip samt mådde illa, när jag kom hem så kräktes jag.

Jag antar att den EJ var laktosfri av mina snabba symtom. Jag tål små mängder av laktos men detta var en stor latte jag fick, därav min våldsamma reaktion. Jag brukar ofta handla dem på busstorget men har aldrig fått detta "felserverat" av tjejerna där.

Vid tidpunkten av mitt köp så var det mycket folk i kön både bakom och framför mig och jag antar att Baristan var ganska stressad och hade inte full koll på alla specialbeställningar som hon fick vidarebefordrade av tjejen i kassan.

Men det måste Espresso House personalen ha så inte folk mår dåligt. I cirka ett dygn satt min reaktion i kroppen kvar och jag hade uppsvullen mage och magknip och kunde inte äta nånting ordentligt förutom att dricka vätska under den tiden.

Skrev till Espresso House om detta samma dag (30/10) och fick svar av Stina Möller den 3/11:

Hej Michael , 

Jag beklagar djupt det inträffade och 
jag är ledsen att du dessutom har fått vänta på återkoppling från oss. Men jag är i dialog med ansvarig distriktschef för Frölunda Torg och vi kommer att återkomma till dig inom kort. 

Med vänlig hälsning 
Stina Möller 
Espresso House 


Den 4/11 fick jag ett mail från Joakim Hjulström: 


Hej Michael.
Tack för att du kontaktar oss med din upplevelse från Espresso House på Frölunda Torg. Jag förstår situationen som du drabbats av och beklagar det inträffade.Troligtvis har olika drycker blandats ihop eller har baristan gjort fel, vilket inget av de skall inträffa.
 Vi har ett system med ”puckar” vi placerar under kopparna för att särskilja och hålla koll på de olika specialbeställningarna. I  detta fallet skulle baristan haft en röd puck under din dryck eftersom den skulle vara laktosfri.
 Jag kommer att prata med ansvarig platschef för Frölunda Torg ang det inträffade för att säkerställa att rutinerna fungerar som de skall i driften.
 Jag skulle också gärna vilja ge dig en kompensation för det inträffade och undrar ifall du möjligtvis har ett coffeecard som jag kan sätt in ersättningen på? I så fall kan du skicka mig numret på  det.
 Återigen ber jag så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade och tackar dig för att du kontaktar oss.
 Med vänliga hälsningar, Joakim.
Jag skrev samma dag till Joakim Hjulström att jag ej hade ett coffeecard och bad honom skicka ett och han fick mina adressuppgifter. Nu ca en vecka efteråt har jag ej fått ett svar av honom trots att jag mailat honom två (2) gånger ytterligare ang detta. 
Prioriteten att ha en bra återkoppling till sina kunder verkar fungera minst lika dåligt som beställningarna kan jag tydligt konstatera.

Inga kommentarer: