Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

lördag 16 mars 2019

XXL i Bromma delar ut bestraffning till sina anställda.













XXL - All Stupidness United

Kommer du försent får du göra armhävningar för det är en del av deras kultur och ska fungera som motivation och förekommer på alla deras varuhus säger chefen.

Du ska även säga "gäster" och inte "kunder" till besökarna om du inte gör det så får du också uppsöka golvet och göra armhävningar.

Ja det är bara en liten del av vad deras anställda får gå igenom på detta företag och man häpnas över vad det är för ett jävla sjukt ställe där man jobbar under ständiga bestraffningshot.

Läs hela historien HÄR där en av de anställda som nu jobbar där sista helgen och berättar vad hon fått uppleva. Behöver jag säga att man bör omgående BOJKOTTA detta företag!


Läs VD's svar HÄR

Notera att Även VD'n Per Sigvarsson skriver GÄSTER här. Hur tänker han då? Restauranger/hotell m.fl har gäster. Varuhus har KUNDER eller BESÖKARE. Jag har ibland GÄSTER hemma. Men inte fan säger jag KUNDER till dem! (då hade jag isåfall bedrivit en olaglig verksamhet vilket jag nu inte gör) 

Att vara artig i överkant passar knappast ett företag men en sådan snevriden säljkultur. Och som Niklas Gilbert Wibom säger i kommentatorsfältet på deras FB-sida så känns VD'n inte särskilt trovärdig ALLS. Då han skriver ett TOMT diplomatiskt standardsvar.

Man kan väl konstatera att Per Sigvardssons uttalande inte innehåller någon form av ursäkt till någon. Per Sigvardsson berättar inte heller om cheferna på XXL i Bromma som satt denna bestraffning i system får behålla sina jobb eller ej. 

Per Sigvardsson har endast "slätat över" händelsen utan att varken säga BU eller BÄ. Hur ska alla kunder och anställda ha ett fortsatt förtroende för en VD som inte tydligt kan be om ursäkt?

Expressen har även pratat med en tidigare anställd. Personen jobbade på XXL i Göteborg 2010, och berättar om en ”sektliknande” arbetskultur. Stämningen var sektliknande och konkurrenterna var fiender. Och denne upplevde en jättedålig arbetsmiljö. 




















Tunga lyft, höga hyllor med ranglig stege att klättra på med tunga grejer. Enorm tidspress. Man skulle ”ge allt” på alla sätt och vis. Pallade man inte pressen så var man inget värd. Slavliknande villkor. 

Notera att detta pågick för 9 år sedan och kulturen verkar vara djupt rotad och sätts fortfarande i system inom företaget. Skrämmande! 

Per Sigvardsson - XXL nuvarande slav & sekt VD

Läs mer om hans strategi HÄR

Janicke Blomsnes - XXL tidigare slav & sekt VD

Läs mer om henne HÄR

XXL firar med tårta när småbutiker går omkull

Läs mer HÄR

XXL Bootcamp - Här drillas man in i lydnadskulturen

Läs mer HÄR

Läs även om XXL's lek "Påsjakten" HÄR

Inga kommentarer: