Grov inkompetens och felsökning i snigelfart!
Sedan i torsdags har vi varken haft internet, hemtelefon eller tv då det ha blivit ett "slingfel" som ComHem så snyggt kallar det. Jag sade till dem redan den 25 november då det började bli störningar att de skulle kolla upp detta p.g. a det varit en svår översvämmning i huset den 20 november och särskilt i de lägenheter som det varit mycket vatten i och börja felsöka där bakom väggen där kablarna går.
Men det var tydligen viktigare att hitta någon jävla "switch" på våning 1 och leta fel där. Tyvärr var denne inte hemma i lägenheten som teknikern skulle in i och teknikern struntade då att kolla upp lägenheterna på våning 4 och 5 där det varit mest skador av allt vatten som bör vara ett logiskt val att felsöka i.
ComHem-teknikern som kom i fredags till vår lägenhet visste inte om detta med en tidigare översvämmning i huset och hade inte heller uppdaterade uppgifter från sin kollega som var och kollade ett fel i en lägenhet på 1:a våningen dagen innan.
Detta p.g.a att ComHem hyr in olika företag och teknikern i mitt fall visste inte vad den andre teknikern hade gjort eftersom de kom från 2 olika bolag som ComHem anlitar.
Och ComHem själva verkar inte ha en central kundlogg överhuvudtaget som noterar vad deras kunder säger till dem som jag har gjort vid upprepade tillfällen om den troliga orsaken till "slingfelet" som nu är permanent.
20 drabbade kunder i huset har i skrivande stund varken tillgång till bredband ,telefoni eller TV och de är ovisst hur länge det kommer att ta då de inte vet var de ska leta tydligen.Nästan 4 veckor har nu gått sen felet började uppstå och man ser ju hur inkompetensen lyser som tusen juleljus hos ComHem.
Jävla amatörer! Nu sitter jag iaf på Chalmers och skriver detta för jag har ingen smartphone att logga ut på nätet med. Japp, jag tillhör den del av befolkningen som inte vill vara uppkopplad jämt. So what!
Det var en riktig fredag den 13 i förrgår. Men jag gav bort en gris till en behövande medmänniska så lite nytta och glädje känner jag iaf.
Uppdaterat!
Idag 16/12 så ringde ComHem och gav ett "förmodligen" att allt skulle vara fixat innan jul. Men kunde inte konkret lova detta eller ge ett datum. Låter hoppfullt eller hur!
Värre var det för..
En tjej på vån 6 som har inte haft något bredband m.m alls f.o.m 24/11 - 17/12 (23dagar) Hon har varit på ComHem var dag under tiden. Men så gick hon ner till Bovista och sa till den 17/12 och dessa Bovistapersonal gick upp och skruvade åt nåt ComHem-uttag hos grannen ovanför henne och så fick hon plötsligt tillbaka sitt bredband. Ofattbart och helt otroligt att Bovista lyckats där ComHem inte har lyckats på 23 hela dagar!
Min sambo och jag har som ni kanske förstår inte så stora förhoppningar att vi ska få någon uppkoppling till jul. Att be gubbarna på Bovista skruva på grannens uttag ovanför oss vore ju också en nödlösning. Detta är ju ett totalfiasko för ComHem kan man ju lugnt påstå utan att överdriva.
Så jävla tragiskt hur detta har skötts!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar