Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

söndag 7 september 2014

Pressbyrån tystar ner buggar och stölder?




Pressbyrån i Allums köpcentum, Partille

När jag skulle åka från Partille den 5/9 till Göteborg. Var jag tvungen att köpa en tilläggsbiljett för mitt månadskort räckte bara inom Göteborg. Så jag gick in på Pressbyrån i Allums köpcenter och skulle göra detta.

Väl där så begärde jag en "pappersbiljett" men tjejen i kassan sade att de inte fick lämna ut pappersbiljetter för det hade förekommit att deras personal m.fl hade raderat köpet från kassan och sen stoppat pengarna i egen ficka. Därför fick de nu bara lämna ut denna biljett på ett laddat magnetkort.

Jag frågade hur utbrett denna "stöld" var och hon berättade att det inte bara var inom Pressbyrån utan även på andra ställen där man kan ladda Västtrafiks tjänster såsom 7- Eleven m.fl. Hon hade fått order från sin chef att därför inte lämna ut några biljettköp via en pappersbiljett.

När jag dagen efter ringde upp Pressbyrån i Allums köpcentrum och skulle fråga mer om detta sade deras butikschef irriterat att det behövde jag inte bry mig om som kund att det inte gick att köpa en pappersbiljett för det påverkar ju inte mitt "åkande" om jag fick biljetten på ett laddat magnetkort istället och undrade samtidigt hur jag fått reda på detta.

Då jag berättade om vad tjejen i kassan sagt dagen innan blev butikschefen mer irriterad och sa att hon skulle ta ett snack med henne. Butikschefen ville inte alls diskutera vad som hade hänt och hänvisade till Reitangruppen som äger Pressbyrån och 7-eleven m.fl.

När jag senare gick in på Pressbyrån vid busstorget i Frölunda torg och frågade deras butikschef om detta kände han inte alls till det och där gick det minsann att köpa "pappersbiljetter" som vanligt.
Han blev samtidigt mycket förvånad att han inte hört eller fått reda på något om denna händelse.

För något skumt är det med denna stöldhärva kan man lugnt påstå, för kan man backa ett köp och dessutom radera den helt ur registret så vill säkert Västtrafik också få vetskap om denna "bugg" i systemet. För det är ju i slutändan Västtrafik som blir av med sina pengar.

Fortsättning följer..

Inga kommentarer: