Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

måndag 9 april 2012

Rökfackla kastades in i trapphuset


Brandkåren var snabbt på plats


Den utbrända rökfacklan. Liten och
oskyldig kan tyckas men mycket
kraftfull i sin rökutveckling


En gång när jag skulle slänga sopor möttes jag av en tjock rök i trappuppgången. Jag stängde snabbt dörren och fick hosta och kväljningar. Kastade snabbt mig på luren och ringde 112 och kände under samtalet att det även kom in röklukt i lägenheten.

Brandkåren var snabbt på plats och konstaterade att någon hade slängt in en rökfackla. Röken är giftig i stora mängder och ambulansmännen som jag kontaktade sade att det ej var någon fara då jag endast andats in en liten mängd.

Vad dessa skitungar inte fattar att det är livsfarligt att tända eld saker i ett trapphus inte för den direkta eldens skull utan därför en massa giftiga ämnen bildas i röken som är livsfarliga att andas in i lungorna.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.910594-grov-mordbrand-i-frolunda

1 kommentar:

Anonym sa...

förbannade jävla idioter