Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

tisdag 3 april 2012

Blev själv attackerad av unga killar


Berätta och dokumetera det du ser


Att våldet kryper allt lägre ner i åldrarna är helt sjukt. Jag blev själv utsatt för detta då jag skulle tala några unga grabbar tillrätta efter de åkt utanpå en spårvagn. De attackerade mig med knuffar, slag och sparkar och är i dagsläget polisanmälda. De hade tidigare misshandlat elever på Frölundaskolan och jagat andra elever med kniv.

Killarna som var i 12-13 års åldern kunde sen gripas av polisen. Jag har ofta sett killarna i stan som har då pekat "pistolfinger" till mig och sagt att jag typ inte ska leva. Klart man är på sin vakt men inte så att man går och tänker på det hela tiden. Undrar varför de inte blev placerade på fosterhem av de sociala myndigheterna efter händelsen.

Människor måste våga agera och dokumentera det de ser. Naturligtvis inom vissa gränser. Själv har jag ofta min kamera med mig då jag gillar att fotografera. Och har då kunna lyckats ta bilder eller filma det jag sett och upplevt.

Att många stökiga barn och ungdomar beter sig som de gör är en klar brist på ordentlig uppfostran från föräldrarnas sida där barnen tar efter de vuxnas beteende och sen vimlar det av oreglerbara bråkmakare i skolorna och ute på stan. Se bara på de vuxnas beteende utanför Hockeyrinken för ett tag sen. Att de vuxna visar upp ett sånt här ruttet omdöme visar bara hur allvarligt läget är.

Många föräldrar hetsar sina barn att prestera mer och mer och det ger en psykologisk press på barnen som börjar må dåligt. Om föräldrarna ville visa mer kärlek och omtanke samt respekt till sina barn så speglas detta tillbaka till dem och samhället. Nu går det liksom åt helvete åt båda hållen tyvärr.

Såklart att det bildas ett grupptryck i skolan och barnen tvingas mer eller mindre vara med.Men i alla grupper finns det en "ledare" eller ett "inre gäng" som många barn påverkas och inspireras av. Det är viktigt att just där ta tag i problemet. Självklart så har de vuxna naturligtvis ett stort ansvar för sina barn med sin uppfostran i slutändan.

Ett tragiskt snetänk utan like. Fanns det även droger i kombination med en förvriden verklighetsuppfattning i en outvecklad och omogen tonårshjärna genom för mycket våldsamma dataspel där man pucklat på människor och blir sen empatiskt avtrubbad? Anledningarna och orsakerna kan vara många. Men det är viktigt att vi ALDRIG accepterar det meningslösa våldet.



Se attacken på film här: http://www.youtube.com/watch?v=ZZb7p1lpsS4

Se även bilder från min blogg här:http://gessleman.blogspot.com/2011/11/bilder-av-det-intraffade.html


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.905829--ni-som-sag-det-beratta-

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har inte gjort någon reflektion kring gemensamma nämnare inom dessa ungdomsgäng? Behövde inte ens titta på ditt youtubeklipp för att räkna ut att det handlade om invandrarungdomar.
Är det inte märkligt att det förhåller sig så? Varför är det så?

Gessleman sa...

Svårt att säga exact men problemet finns även hos svenska ungdomar som finns i gäng.

Tror det handlar mycket om rotlöshet och dålig uppfostran rent generellt. Dagdriveri, Tristess, samt det jag nämnt i bloggen

Finns så många olika nämnare som kan påverka olika individer på olika sätt

Inte nåt religöst eller politiskt då de är så pass unga i detta fall. Vissa ungdomar vill hävda sig mer än andra.

Anonym sa...

Bäste Gessleman,
När ska du och alla andra naiva godhetsapostlar inse att massinvandringen från utomeuropeiska länder har växt oss över huvudet?
MVH
Erik i Gunnilse

Steffe sa...

Vårt självbedrägeri saknar motstycke. Vi VET att det ofta inte handlar om svenska ungdomar som beter sig såhär.
Visst kan vi skylla på rotlöshet och dålig uppfostran osv, men vad skulle det annars vara?? Självklart är det inte något genetiskt (det vore rasistiskt att påstå). Nä, detta visar bara det som alla borde förstått från början - mångkultur är vackert på papperet men fungerar inte i verkligheten!
Rädda det som räddas kan - SD 2014. Nu är det bråttom.