Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

torsdag 29 mars 2012

Filma och dokumentera det du ser



Var vaksam vid händelser och dokumentera direkt det du ser genom att filma eller ta kort. Detta är TUNGA bevis i en polisutredning. Eftersom jag är en amatörfotograf och har för det mesta alltid min kamera med då jag är ute, är det en självklarhet att vara beredd då det händer något.

Helst ska du filma diskret om du kan men det bestämmer du själv. Har blivit av med kameran vid några tillfällen men jag har alltid snabbt lyckats att ta loss minneskortet innan dess. Som resulterat i att förövaren/na fastnade på bild och kunde identifieras och gripas.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.901520-sa-ingriper-du-mot-valdet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge du filmar på allmänplats så ska väl ingen tvinga ifrån dig kameran. Man får bara se till att Militärt skyddsområde inte syns på filmen.

Anonym sa...

Om jag just slagit ner och misshandlat en person och sedan ser dej filma mej så kommer jag nog att ta ifrån dej kameran. Men känn dej inte tvingad att lämna den ifrån dej. Jag sparkar dej gärna i huvudet och tar kameran när du är medvetslös.