Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

söndag 5 februari 2012

Fattigas lakan - Ger många lakan till NK och Designer


Stefan Nilsson - vill bara tjäna lakan

Man undrar ju om alla "lakan" som NK drar in på försäljningen gynnar de hemlösa? Knappast troligt med de ynkans futtiga procent som går till de utsatta. Resten tar giriga NK och designerna och stoppar i sin rika ficka och tillsammans gnuggar de sina händer för en lyckad "försäljningskupp" mot de hemlösa, medan de hemlösa gnuggar sina kalla händer i kylan för att behålla värmen i dem.

Stefan Nilsson snackar bara ren dynga när han försöker skapa en s.k "debatt". Alla normala medvetna tänkande människor ser väl att detta är ett grymt vidrigt kommersiellt PR-jippo som dessa bara vill tjäna pengar på i slutändan. NK borde skämmas att gå ut med detta i sina varuhus och det är hur glasklart som helst att de försöker bara utnyttja de redan fattiga människornas misär till sin egen fördel.

Jag skulle inte köpa en endaste liten tygbit av NK om de inte kan dokumentera att minst 80% av vinsten kommer att gå till de drabbade hemlösa. Alla stackare som köper dessa lakan är tyvärr totalt blåsta och lurade av NK och borde knappast känna sig stolta för att ha bidragit med att NK och designerna fått mer cash. För det är just där dessa pengar har hamnat.

Starkt jobbat alla lättlurade konsumenter!

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.849547-uteliggarlakan-pa-nk-far-kritik

1 kommentar:

Anonym sa...

Kontroversiellt,kommersiellt och speciellt uppmärksammat a' la pr-jippo eller som debatt-inslag,är mest att det blåser en vind genom media och några bloggare som tystnar lika snabbt som den blåser upp.För även media och bloggare tar nytta av nyheten som de skyltfönster de har ut emot omvärldens läsare och sponsorer samt medias lösnummerköpare/prenumeranter.Ämnet i sig är värt och belysa både långtboch länge men kommer det till en kritisk punkt så vill ej media och bloggare driva de hemlösas fråga.Jag har en vuxen son som har det välsituerat med arbete,bostad,ekonomi och intresserad av inredning och mode.Han skulle kunna vara en av dessa kunder som köpte dessa lakan och ej för och bidraga till de hemlösa utan för att ha det som är en klo,en nyhet en installation det talas om i en slags arrogans och opportunism.Saken är den att denna son som kanske fungerar lite ytligt och är lite själv-centrerad har en pappa som är hemlös missbrukare. Pappan som får några mål mat betalt i veckan av släkten för och gå på Cafe Ria som är Svenska kyrkans insats för utsatta.Pappan har erbjudits vård och insatser som han ej klarar av att följa så han viker av till de hemlösas värld.Jag tror han känner frihet där och ej behöva försöka foga in sig.Pappan som ej varit en ytlig person utan en mer konstnärlig intellektuell person, så länge han var mer funktionell,skulle ej däremot köpt NK lakan för han skulle ha köpt vita med god sovkomfort och med miljötänk.Så min tanke är att det ena ej utesluter det andra och att de som ej har verkliga problem att nära ofta ej bär hela världens samvete på sina axlar.Utan kan vara ganska pragmatiska och köper det de vill ha utan att ha tanke på hänsyn om det är Rättvisemärkt/fair trade.Jag tror de flesta som köper lakanen på NK gör det för och visa de är synliga och för att skapa ett intresse och förstärkning av att ha varit där.De gör det som en slags manifestation eller att de är för installationer som skapar debatter.Eller som in son som kanske gör det för han är förbannad av att ha en pappa som varit för svag för och fungera som pappa men får en identitet som hemlös.Attention är den röda tråden för sonen om han varit kund på NK,pappan,bloggaren.media och NK.